Nej øv skrev en lang skrivelse i nat det er blevet væk eller også har jeg haft trykket forkert! Nå men prøver igen :-) for 1,5 år siden købte jeg af en opdrætter, en killing, pige. Jeg fik stamtavle mv og købte en dreng af anden opdrætter. Begge købt til avl. Da jeg kort tid efter var ved dyrelæge med min gamle maincoon til vaccination fortalte jeg dyrelægen om mine køb og intentioner. Hun sagde at hun havde problemer med den avler jeg havde købt min pige hos, der var problemer med tænderne, så hun synes jeg skulle få tjekket hende igennem inden jeg begyndte at avle på hende. Jeg slog det hen og tænkte at hun måske var uvenner med avleren. Da min pige skulle vaccineres valgte jeg en anden dyrelæge, som ikke kendte avleren. Og rigtig nok, den var helt gal. Hun havde tandproblemer, jeg fik hende røntgenfotograferet og i forbindelse med dette viste det sig at hun havde en polyp i indre øre og hjerne. Hun blev opereret og i samråd med dyrelægen, valgte jeg at sterilisere, da man jo ikke skal avle på en kat med disse sygdomme. Tandproblemerne som er en avelig autoimmun sygdom , hvor rødderne opløses, har vi nu forsøgt at forebygge med daglig tandbørstning g. I torsdags gik den ikke længere. Hun fik fjernet alle tænderne i overkæben og om en måned er det tænderne i underkæben. Hun er så syg. Opdrætteren vil gerne give mig en ny killing, men det har jeg ikke lyst til fra dette klatteri. Jeg synes egentlig kun at jeg burde få pengene retur, men ved ikke h ad mine rettigheder er??? Jeg har købt katten for 8000kr. Brugt indtil nu ca 24000kr i dyrelæge. Dertil kommer , at lysten til at avle maincoons er væk. Jeg har simpelhen ikke lyst til flere af disse katte. Men vigtigst af alt. Hvordan får jeg stoppet hendes avl på syge dyr. Hun er en seriøs avler i lokalområdet , der går til udstillinger i ind og udland. Mvh Marianne.