Hej med jer
Jeg er ny her og ny med kyllinger i rugemaskine. Har læst diverse henvisninger til kyllingepasning men synes ikke der er svar på lige mit spørgsmål

Sidst klarede vores høne det, men desværre har vi ikke nogen tilbage der vil lægge sig.
Nu er kyllingene ved at poppe ud af æggene til trods for jeg hen af vejen fandt ud af vi havde gjort en masse forkert. Så selvom æg har stået for varmt inden de blev lagt i og de er blevet vendt på hovedet og tilbage igen, så kan de klække

Vi har kørt med konstant 50-55 i fugtighed og vidste ikke der skulle hæves ved klækning så det blev der først da den første var på vej ud.
Nå til mine spørgsmål, manden vi har lånt maskinen af sagde de kunne være i maskinen indtil den sidste var klækket, men hvis det er 3 døgn der kan være i forskel så er det vel for længe for den første at være der inde uden mad og vand. Der kan næsten ikke stå noget på nettet for så falder de vel i det og et vandtrug er der ikke plads til. Det er en America motorruger med plads til 60 æg. Vi har lagt 30 ind. Når jeg kommer hjem vil jeg sætte en kasse med sand og varmelampe op, men i skriver at de skal kunne gå væk fra varmen og spise, men så duer en flyttekasse ikke vel? Eller kan jeg bare skære den en ene ende ud? Har et lavt bur med fint net som de skal over i når de skal ud i stalden, hvornår kan jeg gøre det?, med varmelampe selvfølgelig. Tænker bare at det jo stadig halvt efterår derude og når de har været inde i varmen den første tid. Ja, man vil så gerne gøre det hele rigtigt og måske er det slet ikke så kompliceret som min hjene vil gøre det til lige nu. Håber i kan finde rundt i spørgsmålene

Det drejer sig nok mest om hvor skal jeg gøre af dem nu...indtil alle er ude.
Bedste hilsner fra Hønemor