Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Erfaringer med hønsefræser  (Læst 2013 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
Erfaringer med hønsefræser
« Dato: 15 Maj , 2013, 08:07 »
Er der nogen der har erfaringer med at lade hønsefræseren, stå ude om natten med skruk og kyllinger i?
Tænker både om det er for koldt, og med hensyn til rovdyr.
Bor selv op af skov, så der er helt sikkert ræve osv.
Jeg har pt et problem med at huse de to skrukker jeg har, den ene med kyllinger, den anden skulle klække sidst på ugen.. Tænkte at en hønsefræser kunne afhjælpe, og gøre at de kunne komme ud, uden at jeg skal holde øje om de kan enes de forskellige, og at katten ikke tager de små.
Tja og som om jeg ikke havde plads problem, så har to mere lagt sig skruk i går  :o
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Erfaringer med hønsefræser
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2013, 08:51 »
Nu er hønsefræser et vidt begreb og de kan være udført på maaange forskellige måder.
Men hvis der i hønsefræseren, er et hus du kan lukke forsvarligt så er der ingen problemer. Hvis din hønsefræser kun består af et par pinde og noget tråd/net så ville jeg ikke lade dem overnatte derude. Mest af frygt for rØvdyr.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2013, 09:19 »
Det var meningen der skulle laves et solidt hus til, men frygtede alligevel den snedige ræv ;)

Overvejede at lave en "sandkasse" foran huset, som også skal være overdækket, så de altid har et tørt sted hvor de kan være, og sandbade. Jeg har lige købt HEMEXCIDE, kan jeg uden problemer drysse lidt i sandkassen, uden at kyllingerne ikke tager skade? Ved godt det er et naturmateriale, vil bare lige være helt sikker :)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2013, 09:43 »
Hvis huset er lukket og ikke er lavet af papkasser så skal det nok holde en ræv ude.

Jeg har ikke den store erfaring med Hemexcide men tror da sagtens at du kan bruge det, selvom der er kyllinger.

Danny
Himlen bør altid være blå!