Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bestilling af rugemaskine fra UK  (Læst 17739 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frost

• Passiv bruger
Sv: Bestilling af rugemaskine fra UK
« Svar #15 Dato: 17 Maj , 2013, 15:34 »
Hej Trine.

Så fik jeg også langt om længe bestilt mig en rcom 20 pro i dag. Det er også kommet e-mail med order comfirmation. Når jeg så læser dette indlæg, så nu bliver jeg helt nervøs for om der også kommer en mail til mig om, at de ikke længere sender til DK  :'(.
Lad os håbe, at det lykkes at få et par maskiner til DK alligevel  /o

Mvh. Heidi.

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 Maj , 2013, 15:44 »
Hej Heidi
Jeg fik også en order conformation, men så bagefter kom den anden mail med afslaget.
Jeg håber virkelig for dig at det lykkes  :)
Har været nødt til bare at bestille standart udgaven gennem danki.dk herhjemme nu, da pro udgaven er alt for dyr, i forhold til hvad jeg skulle have givet for den i England. Men giv endelig lyd hvis der sker mere i din bestilling.
Jeg har stadig ikke modtaget noget svar på hvorfor de ikke ville sende Rcom til DK.
Mvh. Trine
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.0.18 skånske blomsterhøns
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 Maj , 2013, 16:39 »
Kontakt konkurrencestyrelsen. Det er ulovligt at forhindre varernes fri bevægelighed indenfor eu. Er sikker på den danske grossist har brokket sig til producenten, og så har producenten truet p&t med at miste forhandlingen hvis de sælger til dk. Har vi ikke en bruger herinde som bor i england? Måske man kan få den sendt via ham....
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 17 Maj , 2013, 17:44 »
Hej Morten, ja det ville være en mulighed, men de har jo ikke indrømmet at det er derfor de ikke sender dem afsted, de har slet ikke udtalt sig, så det er svært at bruge som bevis. Men ellers en forrygende ide  /o
Mvh Trine
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline Frost

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 17 Maj , 2013, 18:27 »
 :'( :'( og endnu mere  :'( :'( :'( Jeg har lige tjekket mail igen. Det var også samme sørgelige mail fra p&t poultry  :'( :'( :'( øv med øv på!

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 17 Maj , 2013, 19:30 »
Øv øv, og du fik samme mail uden forklaring?
Mvh. Trine  /d
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 19 Maj , 2013, 22:47 »
Hej Morten, ja det ville være en mulighed, men de har jo ikke indrømmet at det er derfor de ikke sender dem afsted, de har slet ikke udtalt sig, så det er svært at bruge som bevis. Men ellers en forrygende ide  /o
Mvh Trine

Jeg ser først 'udviklingen' nu.

@TrineG - kan du finde bare én anden grund til at de ikke kan sende RCom's til DK?

Nu har du jo så bestilt andet sted fra, så det er ikke relevant længere for dig.

Men Frost burde sende en mail tilbage til P&T og tage kampen op, for det de foretager sig er i strid med EU's regler. Og mig bekendt har UK endnu ikke meldt sig ud af EU, selvom de har gjort sig overvejelser i den retning.
Mvh
Erik Andersen

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 19 Maj , 2013, 23:09 »
Ja det er da en super trist udvikling. Kunne kun finde en eneste forhandler som havde PRO udgaven af Rcom herhjemme og der koster den 5000kr. Det er noget af et spring fra ca.3500kr som den koster hos P&T.
Har heller ikke andre logiske forklaringer på afslaget, end det omtalte. Men håbede at få et svar tilbage sort på hvidt, men har intet modtaget.
Jeg var begyndt at tage rugeæg fra den dag jeg bestilte den, så jeg var lidt under tidspres, derfor blev jeg nødt til at bestille standard udgaven herhjemme. Håber at modtage den tirsdag eller onsdag  :)
Mvh Trine
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 19 Maj , 2013, 23:28 »
Har heller ikke andre logiske forklaringer på afslaget, end det omtalte. Men håbede at få et svar tilbage sort på hvidt, men har intet modtaget.

Da det de foretager sig strider mod reglerne i EU, vil de naturligvis ikke sætte det på tryk. De er formodentlig bekendte med den legale side af hvad de gør. Men så meget mere grund til at tage kampen op (Frost). Det er en kamp som bør kunne vindes.
Mvh
Erik Andersen

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 19 Maj , 2013, 23:41 »
Synes generelt ikke man skal true, men det var da måske værd at true med konkurrencemyndigheder og politianmeldelse. Måske det virkede.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 19 Maj , 2013, 23:57 »
Oplysning om gældende lovgivning, og eventuelle konsekvenser af overtrædelse af samme, er vel ikke at true?

Jeg har ikke noget problem med at true, hvis det er det der skal til, for at jeg/andre ikke fratages de rettigheder som er givet gennem dansk/international lovgivning.

Er det 'offeret' eller 'forbryderen' du ønsker at vise hensyn ved ikke at bruge 'trusler'?
Mvh
Erik Andersen

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 20 Maj , 2013, 00:07 »
Da det de foretager sig strider mod reglerne i EU, vil de naturligvis ikke sætte det på tryk. De er formodentlig bekendte med den legale side af hvad de gør.
Helt enig Pilegaarden, men man kan jo altid håbe på en fortalelse, eller at fange dem i et uopmærksomt øjeblik :-)
Men håber da på, at få åbnet handlen op igen for alle Rcom produkter, da jeg kan se herinde, at der er rigtig mange, som har købt der igennem.
Mvh Trine
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 20 Maj , 2013, 00:12 »
En aktuel bestilling, med modtaget afslag, kan være nøglen til at genåbne salget.

Dit tilfælde er ikke så godt at bruge da du jo nok ikke ønsker at købe både i DK og UK.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline skjoldan

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 20 Maj , 2013, 00:27 »
jeg har bestilt en ruge maskine her i fredag så håber den kommer næste uge nogle der har erfaring derfra
http://incubatorsonline.co.uk/

har bestilt denne her det  var den billigste af den model jeg kunne finde 1243 kr med portoen
http://incubatorsonline.co.uk/index.php/48egg.html
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2013, 00:29 Fra skjoldan »

Offline Line86

• Bruger
« Svar #29 Dato: 22 Maj , 2013, 15:27 »
Er der nogen der kender til den her rugemaskine? Hvis man nu bare vil prøve at udruge et par æg..
Mvh Line