Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Man bliver helt rørt....  (Læst 766 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Man bliver helt rørt....
« Dato: 12 Maj , 2013, 22:07 »
Som nogen ved, panikkede jeg for nogle uger siden da to af mine høner lagde sig skruk lige da jeg havde fået 21 kyllinger ruget ud. Jeg turde ikke lægge kyllinger under da jeg mente de var lidt for gamle. Så resultatet blev at jeg (lidt irriteret) måtte sælge alle kyllinger og bruge mit lille høns til skrukkerne. Jeg flyttede dem så ved simpelthen at bære dem i den bakke de ruger i. De blev stædigt liggende side om side. Da de havde ligget der nogle gav jeg dem æg. De blev ret sure da jeg kom så jeg nærmest hældte 14 æg ud foran dem. Og skønt var det at se hvordan de ligeså stille rullede æggene ind under sig et efter et. Her ligger de så stadig sammen. Når den ene forlader reden passer den anden alle æggene. Der er dog altid er der ikke helt kan dækkes. Men det bedste er så når makkeren kommer retur til reden.. Så får den simpelthen lov til at tage æg under vingen på den anden og vupti så har de igen hver en portion. I dag var de udd samtidig og jeg var inde for at se om den ene havde flere end den anden. Men æggene lå smukt i to bunker med 7 i hver. Jeg er helt målløs og håber at lykken er ligeså total når æggene klækker. Jeg bliver til stadighed overrasket over mine skønne høns.....:-)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline connie1

• Bruger
Sv: Man bliver helt rørt....
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2013, 20:12 »
Ihh  hvor det lyder hyggeligt.

Sidste år havde vi først 1 skruk, og 3-4 dage senere 2 mere. De havde alle 3 kastet deres kærlighed på samme redekasse, ( som bekendt ikke er så store ) men her lå de 3 damer side om side i 21 dage og delte æg indbyrdes.
Der kom dog kun 5 kyller ud af det, men sikke 5. Aldrig tror jeg nogle kyller er blevet opvartet så meget. 3 mødre stod hele tiden på vagt og passede dem.

Super hyggeligt.... :-*

Offline o0Zilla0o

• Bruger
Sv: Man bliver helt rørt....
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2013, 20:16 »
Sådan en omgang læsning, får virkelig smilet frem hos en  ;D
Og nu  glæder man sig jo bare endnu mere, til det bliver ens egen tur til at få kyllinger.

/o
Glæder mig til update, og hører hvor mange kyllinger det bliver til  ::)
1,1 Blå Brahma
0,1 Sølv sort/randet wyandot
0,1 Sort/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/randtegnet Orpington