Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sammensætning af kyllinger i forskellige aldre?  (Læst 1635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

• Bruger
sammensætning af kyllinger i forskellige aldre?
« Dato: 09 Maj , 2013, 15:26 »
sidste år fik jeg selv to hold kyllinger, og ville sætte dem sammen da de mindste var en uge gamle. de store var bare ret hårde ved de små så turde ikke lade dem gå sammen. dette fortrød jeg senere da jeg måtte have dem opdelt meget længe.

nu har jeg igen to hold kyllinger, hvor der er godt 3 ugers forskel på dem. prøvede den anden dag at sætte dem sammen da de små var godt en uge gamle. dette gik meget bedre, men de små søgte ikke lampen og lå sammen og frøs. i dag prøvede jeg så igen, men syntes de store var blevet mere stride over for de små (hakker dem indimellem), mere end sidst så tog de små fra igen.

hvordan og hvornår sammenfører i kyllinger i forskellige aldre? og hvor meget kan man "tillade" at de små bliver hakket?
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: sammensætning af kyllinger i forskellige aldre?
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2013, 15:59 »
jeg gør det også af og til da jeg ikke har mange  varmelamper til rådighed, så de skal bo sammen... denne gang havde jeg en hold der gik med hønemor, hun har så  gået fra dem og sad på pinden og de små var på gulvet, så sat jeg 1 uge gamle kyller til de større og en varmelampe... ingen problemer, de opfører sig som søskende og de store  lader de små komme under deres vinger -super nuttet...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline maja1981

• Bruger
Sv: sammensætning af kyllinger i forskellige aldre?
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2013, 00:14 »
hmm. godt det fungerer hos dig. /o

her virker de store umiddelbart som om de er glade for de små, men så pludselig ser de sig onde på dem og giver dem lige et ordentlig hak eller to. og derefter står og spiser sammen med dem uden noget, og så lige pludselig et hak igen.

de små bliver helt forskrækkede og skriger selvfølgelig.

nå må håbe de små bliver solgt i weekenden (4 bliver da hentet i morgen) ellers må de bare lære at gå sammen med de store på den hårde måde. hvis jeg ikke i stedet smider de store i huset og siger de må være varmefrie. de er knap 6 uger nu og flere er næsten fuld fjerede, mens andre mangler en del endnu.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.