Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk egenskaber hos Orpington  (Læst 3660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Skruk egenskaber hos Orpington
« Dato: 16 Februar , 2009, 22:23 »
Hej!

Når folk herinde spørger efter en stor race der har nemt ved at skrukke bliver der i flæng råbt Orpington. Det er dog som regel den gule variant folk kender til.
Nu har jeg selv store sorte og blå Orpington men de er endnu ikke begyndt æglægning. Så derfor mit spørgsmål.

Har andre farver Orpington lige så stor lyst til at skrukke som eks. de gule har? Er der nogen der har erfaring med dette?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
Sv: Skruk egenskaber hos Orpington
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2009, 22:30 »
Jeg har kun haft gule Orpington, de ville ikke skrukke.

Men jeg kunne havde været uheldig med de 5 jeg havde
« Senest Redigeret: 16 Februar , 2009, 22:32 Fra Kurt Jensen »
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2009, 22:33 »
Okay! Jeg har 2 gule og de ruger 1-2 hold kyllinger ud hver, hvert år.

Danny

Offline Cirkeline Kyndesen

• Passiv bruger
  • begynder kylling...
« Svar #3 Dato: 18 Februar , 2009, 15:28 »
Hej danny.

har du fra samme hold som dem du hentede til mig ?
Mine er nemlig begyndt at lægge æg her i januar men først efter at jeg havde sat lys ind til dem i de mørkere timer. Men det er skægt, der er enorm forskel på de gule og de farvede ( som de hedder her hjemme) De gule er meget rolige og finder sig i at hundene løber omkring dem og så er de efterhånden blevet så tamme så det er svært ikke at træde på dem når man skal ind og hente æg. De farvede derimod, de er også nysgerrige men meget sky. De er jo ellers maskinrugede høns så de burde jo være vandt til mennesker. Nåå men når man kommer ind til dem flakser de rundt og skræpper op. De er ca 8md og vi har ikke oplevet at de er skrukke endnu men det er jo heller ikke den helt rigtige tid på året for dem. Regner med at de gule skrukker i juni-juli og håber også de sorte kommer med ellers har jeg bestilt fuskeæg til at lægge i rederne. Held og lykke med gokkerne. Og endnu en gang tak for hjælpen.

Knus Cirkeline
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Februar , 2009, 22:33 »
Hej Cirkeline.

Jamen selv tak, igen :)
Jeg kan ikke helt huske om de er lige gamle eller om mine er en måneds tid yngre.
Jeg har ikke haft lys ved mine og de er som sagt endnu ikke begyndt æglægning.
Mine Orpington'er er meget som mine andre høns. De kommer meget gerne hen til mig når jeg er i nærheden men berøring er noget farligt noget... Men de har nu aldrig flakset rundt når jeg har været i nærheden.

Danny