Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fri skrukhøne  (Læst 1972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mlyhnesv

• Passiv bruger
fri skrukhøne
« Dato: 08 Maj , 2013, 23:51 »
Vores ene høne er gået skruk i et bed på tarassen langt fra hønsegården. Selv om vi har byræv skal den nok overleve. men hvad går vi når de første pip kommer og jeg forudser at vores 2 katte laver en halvcirkel om reden? Hun ligger i barkflis så der er ikke rigtigt en rede at flytte ind i hønsefræseren. Skal vi vente til at æggene klækkes og så håbe vi er hjemme så vi kan flytte hele banden?

Offline Vad

• Bruger
    • Vovseriet
Sv: fri skrukhøne
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2013, 06:21 »
Hvis jeg gerne ville være sikker på at beholde både høne og evt. Kyllinger ville jeg hjælpe skrukhønen i sikkerhed i hønsefræseren inden jeg lagde æg under hende. Blir' hun afskrukket af flytningen blir' hun sikkert skruk igen inden længe. Jeg ville ikke tage chancen med både ræv og katte.  :o
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline mlyhnesv

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2013, 22:48 »
Naboens kanin græsplæne bur blev lagt over. Men som den begavede læser kan se har vi forlængst rundet 3 uger på reden uden et pip endnu. Æggene lyste jeg på i dag og de er "sorte" men ingen pippen. Hvornår kan vi dømme fiasko. i morgen er det 4 uger hun har varmet æg.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 31 Maj , 2013, 23:43 »
Hvis hun har ruget i 4 uger er æggene døde. Der skulle have været kyllinger efter 21 dages rugning.

Naboens kanin græsplæne bur blev lagt over.

Jeg formoder at det blev gjort for at sikre at du ikke mistede kattene.  ;)

En skruk med kyllinger er meget ilter og vil som regel kunne holde kattene på afstand.
Mvh
Erik Andersen