Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flyvende orpington!!  (Læst 4356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
Flyvende orpington!!
« Dato: 06 Maj , 2013, 16:04 »
Øvda. Har brugt hele weekenden på at bygge den smukkeste hønsegård i udkanten af skoven. Før var hegnet 90cm til mine silker, kockin, maraner ov orpington. Den gik ikke.  Min ene orpington fløj over. Nu er hegnet bygget til 1.20 cm og gæt engang hvem der stod på den forkerte side af hegnet da jeg kom hjem, min orpington !  Den stod bare der og så forvirret ud, stod som om at den tænkte" hvornår kommer i andre ud og hygger?"  Øv. Vi skal simpelhen have madammen til at blive indenfor , vi skal nemlig snart på ferie og den elektroniske hønse lem er installateret, så det kan være nemt for bedsteforældre ! Lader til jeg må igang med at forhøje, heldigvis savede vi ikke stolperne til! Hvor højt et hegn har i til jeres orpington?

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Flyvende orpington!!
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2013, 16:07 »
Mine Orpington´er har aldrig fløjet over 1 meter højt hegn, men de er også meget race typiske (meget store og bamsede). Der findes desværre en del Orpington som udbydes der er alt for lette, slet ikke race-rene (race-typiske).

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2013, 17:12 »
Min er nu også ægte og kæmpe stor :-)

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2013, 17:17 »
Hvis den flyver over hegnet så prøv at klippe fjerene på den ene vinge. Mine brugte mine låger for der har jeg et bræt som de mellemlander på. Altså de hoppede mere eller mindre hele vejen. Der hvor der er normalt 90 cm hegn går de ikke over.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2013, 18:28 »
Jeg har også kun oplevet mine er lettet over hegnet dengang ræven kom en tidlig sommereftermiddag. Da kunne vores hane på ca. 5 kg godt komme over hegnet som er 90 cm høj. Da faren var ovre, spankulerede han hjem igen, og ventede pænt ved havelågen for at blive lukket ind i haven igen. Jeg tror bare din høne er en af de mere eventyrlystne:-)
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2013, 19:03 »
Jeg tænker , at det skyldes at jeg 1/2m fra hegnet har en 1/2m høj lysstander som den mellem lander på, for det lader til at den ikke kan hoppe/flyve tilbage over hegnet. Derfor klipper jeg lidt af vingen i aften. Så må vi se i morgen når vi kommer hjem

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2013, 20:45 »
Min er nu også ægte og kæmpe stor :-)

Så flyver den ikke over.....   ;D ;D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2013, 22:23 »
Mine orper sidder på pind i en meters højde. Herman, som er en stor racetypisk og svær fyr på 4 år, fører an. Kun en af hønerne, der også er 4 år, og måske vel godt i stand, sætter sig til at sove på brættet nedenunder.

Jeg synes da ikke det er så usandsynligt at en enkelt orpe flyver over et hegn på 1.20, jeg tror så ikke hun bliver ved med det, når hun finder ud af at hun kommer til at gå der alene ;)

Kunne du ikke sætte en spids hætte el. lign over den der lygtestander og se om det vitterligt er hendes mellemstation? Ellers ville jeg også klippe lidt i vingen og så håbe at hun har glemt det inden fjerene vokser ud igen.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Hørmand

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Maj , 2013, 22:36 »
Hej Tanja. Jeg har netop sat et blomsterstativ med spids hen over den formentlige lygte mellemstation

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #9 Dato: 07 Maj , 2013, 20:00 »
Hej Tanja. Jeg har netop sat et blomsterstativ med spids hen over den formentlige lygte mellemstation

/o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk