Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er jeg blevet snydt?  (Læst 12743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Miss Christina

• Gæst
Sv: Er jeg blevet snydt?
« Svar #15 Dato: 08 Maj , 2013, 11:27 »
Det er absolut INGEN garanti at handle herinde med kendte som ukendte personer eller avler/ikke avler  - Og jeg er ikke den eneste ved jeg  /d

kan jeg kun svare ja til
har haft nogle super handler her inde af vidunderlige folk   <E
men har også været ret uheldig og fået noget med hjem jeg ikke skulle have haft  >:(

jeg lærer stadig men som helt ny der er nogle folk godt til at åbne op og sk... i
ja man kan læse sig til meget men man stoler jo gerne på folk og især som ny

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 08 Maj , 2013, 11:53 »
kan jeg kun svare ja til
har haft nogle super handler her inde af vidunderlige folk   <E
men har også været ret uheldig og fået noget med hjem jeg ikke skulle have haft  >:(

jeg lærer stadig men som helt ny der er nogle folk godt til at åbne op og sk... i
ja man kan læse sig til meget men man stoler jo gerne på folk og især som ny

Helt enig Christina  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline alma

• Bruger
« Svar #17 Dato: 08 Maj , 2013, 20:57 »
Vi har også lige haft en uheldig episode med gåseæg.
Vi byttede en andrik for 5 gåseæg, da vi kom hjem lyste jeg dem for sjov og kunne se at de to havde der været ruget på og gået i stå og de sidste 3 var helt blanke. Sælger havde oplyst os om god befrugtning, men tror næste at det er æg han har sorteret fra :(
Malene

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 08 Maj , 2013, 21:06 »
Jeg er også blevet tørret et par gange af folk herinde fra. Men sådan kan det desværre gå, når man køber ubeset og stoler blindt på sælger.  ??? :-\

Men jeg har heldigvis handlet herinde med endnu flere, som er ærlige og holder deres aftaler. /o /o

Så jeg tror (håber) trods alt, at folk herinde nok er mere ærlige (mindre uvidende) end generelt folk på G&G og DBA, hvor jeg hverken annoncerer på eller fra. Men jeg er inde engang imellem på DBA, for at "snuse" lidt rundt og hold da op da, hvor der bliver solgt meget s....... , men okay er det bare høns man vil have, så er disse medier jo perfekte.  ;)

« Senest Redigeret: 08 Maj , 2013, 21:09 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 08 Maj , 2013, 21:32 »
Drøn ærgerligt for dig og jeg håber virkelig, at du får nogæe af dine penge retur..tag hvad du kan få! Jeg har både haft gode og dårlige oplevelser med rugeæg fra g og g, men jeg tør sagtens at købe derinde igen :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 08 Maj , 2013, 22:14 »
Det er absolut INGEN garanti at handle herinde med kendte som ukendte personer eller avler/ikke avler  - Og jeg er ikke den eneste ved jeg  /d

Garantier gives vist ingen steder. :D

Jeg selv blev tørret af en avler for en del år siden. Så også ved avlere træffes forskellige karakterer.

Det jeg forsøgte at sige var at risikoen for at gå galt i byen ville være mindre herinde end via DBA eller G&G.

da vi kom hjem lyste jeg dem for sjov og kunne se at de to havde der været ruget på og gået i stå og de sidste 3 var helt blanke.

Undskyld jeg spørger, men hvad havde du forventet at se i de 3 æg som du vurderede som blanke??
Du kan ikke ved lysning inden rugning igangsættes se om et æg er befrugtet eller ikke.
Vi er rigtigt mange der ville ønske at man kunne, så man undgik at starte rugning på blanke æg.

Sælger kunne nok være en undskyldning tjent, vedrørende de nævnte 3 æg. De øvrige 2 æg kan jeg ikke tage stilling til.

Jeg har både haft gode og dårlige oplevelser med rugeæg fra g og g, men jeg tør sagtens at købe derinde igen :-)

Selvfølgelig er det da også muligt at få gode oplevelser på G&G/DBA, og der er forhåbentlig flere gode end dårlige oplevelser. Jeg vil dog stadig postulere at chancen for en god oplevelse mht rugeæg er større herinde. Det skal den alt andet lige være.
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 08 Maj , 2013, 22:49 »
Citat fra: pilegaarden link=t /oopic=32777.msg290696#msg290696 date=1368044065

Selvfølgelig er det da også muligt at få gode oplevelser på G&G/DBA, og der er forhåbentlig flere gode end dårlige oplevelser. Jeg vil dog stadig postulere at chancen for en god oplevelse mht rugeæg er større herinde. Det skal den alt andet lige være.
Jamen helt enig  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline alma

• Bruger
« Svar #22 Dato: 08 Maj , 2013, 23:34 »

Undskyld jeg spørger, men hvad havde du forventet at se i de 3 æg som du vurderede som blanke??
Du kan ikke ved lysning inden rugning igangsættes se om et æg er befrugtet eller ikke.
Vi er rigtigt mange der ville ønske at man kunne, så man undgik at starte rugning på blanke æg.

Sælger kunne nok være en undskyldning tjent, vedrørende de nævnte 3 æg. De øvrige 2 æg kan jeg ikke tage stilling til.

Jeg havde egentlig ikke regnet med at se noget i nogle af dem og de har skam også været i rugemaskinen og ikke ændret sig overhovedet .
Malene

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 08 Maj , 2013, 23:39 »
OK. Så det var ikke fra lysningen du konkluderede at 3 af æggene var blanke. Det er lidt vigtigt at få med for at forstå helheden.

Trist med disse snyderier, men platugler er der desværre mange af.
Mvh
Erik Andersen

Offline alma

• Bruger
« Svar #24 Dato: 08 Maj , 2013, 23:50 »
Troede at alle var klar over at der skulle ruges først inden man kunne sige at de var blanke  ;)
Malene

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 08 Maj , 2013, 23:54 »
De fleste er klar over det. Men det var ikke lige det du skrev. Men skidt med det. Vi ved nu hvad vi taler om.
Mvh
Erik Andersen

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #26 Dato: 09 Maj , 2013, 08:45 »
Jeg bruger også GG og DBA til at sælge rugeæg, da jeg ikke tænker interessen for æggene ligger herinde da det er krydsning mellem Maran og kæmpe Jersey. Jeg er også blevet overrasket over at så mange ville have blandninger. Igår ringede en køber der havde fyldt rugemaskinen op med 1/2 af mine (20 stk), og 1/2 af en andens, han havde ellers sagt at han kun ville ringe, hvis resultatet var dårligt. Men da resultatet var det bedste han indtil nu havde oplevet, syntes han også lige at han ville ringe.  :D
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 09 Maj , 2013, 10:51 »
Der er da flere seriøse (undskyld udtrykket ;D) avlere, som annoncerer på DBA og G&G - det er lige før jeg vil sige at det er nemmere at finde godt avls materiale derinde eller via special klubber og Danmarks Racefjerkræ forening.

Det er så blot min erfaring.

Og nej Erik, ingen garantier gives for noget som helst ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 10 Maj , 2013, 23:33 »
Super ærgerligt med den dårlige befrugtning. Jeg sælger ikke rugeæg, da jeg ikke vil kunne give garantier, der er så meget der kan ændres. Dog har jeg indtil nu haft ret god befrugtning. men vil alligevel ikke risikere, at skuffe nogle, om der er noget der ændres. Jeg tror det er vigtigt når man køber rugeæg eller "varer" i den dur, at man har på plads hvad man forventer at få og sælger også gør opmærksom på hvad køber måske vil kunne forvente. Når jeg sælger høns spørger jeg også altid hvad de søger om det er udstilling/avl eller havehygge/æg til køkkenet, så får man afstemt forventningerne. Ved mange både i Dk og i Europa har haft nedsat befrugtning, formentlig på grund af kulden, men så bør det også være blevet bedre nu, hvor varmen er der. Jeg har lige modtaget æg fra Tyskland, og jeg har kun forhåbninger om at der kommer kyllinger ud af det for jeg aner det ikke. Aner ikke engang om der er befrugtning, så vi tager det som en oplevelse og håber det bedste, for garantier kan man aldrig give. Alternativt kunne sælger måske refundere noget af det eller give dig nogle nye æg, men ved ikke om jeg synes du er blevet snydt, for er jo ret svært at garantere noget som helst på æg, men ærgerligt. og jeg håber du får bedre held med de næste æg du får. Mht. annoncering og eller køb og salg via f.eks. DBA og Gul og Gratis, mener jeg der er masser af "seriøse" og ansvarsfulde folk derinde også. Har kun haft succes historier fra de steder. God vind fremover med avlen. Mange hilsner Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk