Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: dum, dummere, dummest!  (Læst 1757 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tine R.

• Gæst
dum, dummere, dummest!
« Dato: 16 Februar , 2009, 11:56 »
kan ikke rigtig lade være med at blive lidt rød i hovedet når jeg nu fortælle dette, men... mine høns er klogere end mig!! :-[
som nogen af jer måske kan huske, skrev jeg her for lidt siden, at jeg ikke får æg. Det vil sige ud af de 3 silker jeg har, får jeg 1 ca hver anden til tredje dag.
Jeg har prøvet forskellige ting, og overvejet jeres gode råd, og besluttede egentlig for jeg ville lade dem gå og se tiden an, indtil i fredags, hvor jeg var ude og købe foder med en veninde. Der på væggen hang så en pose med fine plastic æg. Næsten samme størrelse som silkernes. Veninden siger så, at det skal jeg da prøve, for det kan måske stimulere dem til at ville lægge æg, hvis der i forvejen lægger et. fedt, tænker jeg og køber glad den halvdyre pose med snydeæg. Jeg skynder mig hjem, og lægger et fint æg i hver kasse, og så går jeg ellers ind med et stort smil på læben..
dagen efter kommer jeg ud, og gæt hvad! I kassen ligger der et rigtigt æg, men hov, plastic ægget er væk!! Meget mystisk.. jeg kigger nede under redekassen, og der ligger det lille falske æg. Godt gemt væk. Jeg tænkte at det var da mærkeligt! Et kort øjeblik overvejde jeg om det var et uheld, eller om det var med vilje, men nej.. jeg blev enig med mig selv om at det måtte være et uheld, for høns er da slet ikke så kloge.. Så mens hønsene stod og grinte i skægget, og tænkte på hvor fjollet deres menneske er, lagde jeg det fine plastic æg op i reden igen. Det eneste jeg opnåede med det var, at hønsene allerede næste morgen, havde kasserert den ellers fine kopi endnu engang ::) jeg sværger, jeg er sikker på jeg kunne mærke hønsene grine bag min ryg.. hm.. ja.. føler mig lidt dum.. :P
« Senest Redigeret: 16 Februar , 2009, 18:24 Fra Tine R. »

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: dum, dummere, dummest!
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2009, 21:06 »
Jeg er ked af at "spolere din lille historie"... Men jeg tror nu ikke at hønerne har smidt ægget ud af reden. Enten er det rotter der tager dine æg, som så finder ud af at det ikke er rigtige æg eller også har hønerne skubbet dem ud ved at uheld.
Man skal heller ikke gøre høns klogere end de er ;)
Nogen bruger golf kugler som snyde æg og det finder hønerne heller ikke ud af. Hvis du kunne finde nogen sten i haven der minder om æg i størrelse og farve så ville de nok også ruge på dem.
Da jeg var barn havde en af mine kammerater nogen høns som spiste de æg, de lagde. Vi blev så forslået at vi kunne lægge nogen marmor æg i rederne. De ensete marmor æg vi kunne få fat på var sådan nogen pynte æg i "alle" regbuens farver og hønerne lagde deres daglige æg i blandt disse fine æg.
Når hønerne blev skruk lå de endda og rugede lystigt på disse æg.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Tine R.

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2009, 21:20 »
nu var det jo kun meningen det var en historie som man skulle grine af! Jeg har ikke rotter! og ja, et eller andet sted så ved jeg da godt at at det nok var et uheld. jeg syntes bare det var lidt sjovt, men det kan jeg godt se nu at det ikke var. det skal ikke ske igen.

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #3 Dato: 16 Februar , 2009, 21:26 »
 ;D ;D ;D Syntes den var go. Med lidt god fantasi så keder man sig aldrig  ::)
Hilsen Vinni

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 Februar , 2009, 21:26 »
 ;DJa jeg syntes da det var en sjov historie..

@Danny Jeg syntes jo jeg har nogen utrolig kloge høns... Specielt appenzellaèrne ;)
Der er i øvrigt lige kommet en lille ny til :P.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 16 Februar , 2009, 21:49 »
Jeg syntes nu også at den var meget god, fik mig da et lille grin :D Men høns er nu ikke så dumme som vi får dem til at være. De syntes nu nok også det samme om os. ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Kalle Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Februar , 2009, 22:02 »
Jeg havde også en sjov lille historie her kort tid efter jul. En dejlig silke var gået i skruk, jeg smed den af reden flere gange om dagen og det fandt den sig troligt i, jeg vil lige tilføje at den aldrig havde æg at skrukke på. En dag var den ikke til at drive af reden, den var sur og knotten da jeg løftede den af og der lå der en lille død mus i reden. Da jeg satte skrukken ved siden af kassen hoppede den omgående op i kassen igen for at ruge videre på musen. Gad vide hvorlang tid der skal ruges på en mus og hvad kommer der mon ud af det? MUSlinger måske. Så jeg kan kun sige at høns ruger på alt, ialtfald silker.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Februar , 2009, 22:05 »
nu var det jo kun meningen det var en historie som man skulle grine af! Jeg har ikke rotter! og ja, et eller andet sted så ved jeg da godt at at det nok var et uheld. jeg syntes bare det var lidt sjovt, men det kan jeg godt se nu at det ikke var. det skal ikke ske igen.

Det var da en okay historie. Det er jo også sådanne små hisorier der gør forummet hyggeligt men at du opfatter mit indlæg som at "sådan skal du ikke skrive igen" er jo din egen fortolkning.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #8 Dato: 17 Februar , 2009, 21:37 »
Jeg synes, det er nogle fede historier - både de forsvundene æg og muserugeren - de fik smilet frem hos mig... ;D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 Februar , 2009, 22:21 »
Apropos dum og æg:  Jeg dummer mig i stilhed hver gang en af jer omtaler flamingoæg.  Inden hjernen sætter ind, når jeg at tænke: Wow, flamingoer i Danmark!!!!

:P
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 19 Februar , 2009, 22:42 »
Man løber jo ind i mange små sjove ting der trækker lidt i smilebåndene i dagligdagen. Jeg er selv om jeg bor på sjælland, Jyde. En kolega til mig er Kjøvenhavner, ( undskyld københavnere, men har er det med et stort K.
Jeg nævner ingen navne, og jeg har mange kolegaer
I et forsøg på at forsøde tilværelsen for vores påfuglepar havde jeg lavet et ret stort bur inde i drivhuset hvor de aligevel hoppede ind en gang i mellem for at få varmen, og lidt grønt. I buret lavede jeg en redekasse i forsøg på om det vil lykkedes, og som de faktisk tit er oppe og undersøge.
Men, min kolega syntes godt nok jeg er ond kun at lave seng til den ene påfugl.

Peter
Hilsen
Peter

Offline Liv

• Bruger
« Svar #11 Dato: 19 Februar , 2009, 23:30 »
 <H <H <H Hvor er det nogle gode historier!!!!!
Venlig hilsen
Liv

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 19 Februar , 2009, 23:41 »
Jeg var engang med ved et P.R arrangement en påske lørdag ved Kwickly i Nakskov, hvor vi (formanden og jeg) havde nogle bure med forskellige racer høns i.
Der var også et lille bur med en Dværg Wyandot og små kyllinger .
Der kommer så en voksen kvinde og hendes mor hen og kigger på hønen og kyllingerne. Pludselig spørger kvinden " lægger de æg ?" og peger ned på hønen.
Jeg kigger hen på formanden som prøver at lade med at flække af grin og som svarer " hvor tror du kyllingerne kommer fra ?"
Der går et lys op for kvinden, som bliver noget flov.

Tja det er nok den gængse opfattelse af at de fleste folk ikke tror at racehøns lægger æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub