Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrive på æg  (Læst 10353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
Sv: Skrive på æg
« Svar #15 Dato: 06 Maj , 2013, 13:51 »
Var lige over og ville have hende ud og strække ben ( lyse æg ). Og lige som jeg ville til at flytte hende, synes jeg der kom et lille piiip, og hun ville bestemt ikke af reden. Jeg har pænt sagt undskyld, nu venter jeg bare i spænding.
Nr 2 skruk var lige ude og baske med vingerne, og fik lige lavet permanente streger på hendes æg, og prøvede at lyse dem, de har lagt i 10 dage, og jeg tror bare det er mig der ikke kan finde ud af det, for de var også mørke, bortset fra to, som jeg så nok burde have fjernet.
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #16 Dato: 06 Maj , 2013, 13:54 »
det er langt det nemmeste og se noget i æggene når det er aften og mørkt. Jeg kan ihvertfald ikke se en skid i æggene i dagslys  :) Hvis du har hørt et pip så lad hønen være. De er nok lige på trapperne så, og der er det bedst ikke og forstyrre  /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 Maj , 2013, 14:03 »
Vi har et helt mørkt rum, hvor jeg tager dem ind og lyser, så det er ikke det der er problemet, jeg burde nok bare gå en tur til optiker. ;)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.2 Maran/kryds?
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #18 Dato: 06 Maj , 2013, 14:09 »
Lyse æg, samt alm. brune æg, lyser jeg med lethed efter 3 - 4 dage. Men det er klart at værktøjet skal være i orden. Lys gennem siden på ægget, det med at lyse på langs er ikke optimalt. Meget mørke æg burde snilt kunne lyses på 5. eller 6. dag.

Mht. trådens overskrift, så skriver jeg altid på rugeæg med blyant. Stamme betegnelse i top, da jeg har mange linier/stammer i hver race og farve, samt dato skrives på siden.
Så kan jeg jeg hurtig overse hvor mange rugeæg fra hver stamme der skal i rugemaskinen og efter det er talt op, skrives i lagerlisten. Derefter tælles der aldrig kyllinger mere, alt opgøres efter lager princip, ud fra ajourførte "lager-lister" på div. hold kyllinger.
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2013, 14:11 Fra Rudy »

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 Maj , 2013, 19:28 »
Der er sørme kommet to sorte i dag, så må jeg se hvad dagen i morgen bringer :)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.2 Maran/kryds?
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 06 Maj , 2013, 19:33 »
Jeg sagde jo du ikke skulle forstyrre  <:  supergodt at du og hønen fik noget ud af det  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn