Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: SNE  (Læst 2085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mutti

• Passiv bruger
SNE
« Dato: 16 Februar , 2009, 10:51 »
her til morgen da jeg var nede og ordne hønsene var der kommet et tykt lag sne.

Jeg har 2 hønsehuse ,et til  mine gode æglæggere Isa Waren og et til mine dværg Wyandotter.

Men ihh hvor var det svært at lade være med at grine for de store de vadede bare rundt ude i sneen ,mens mine små fine damer (som jeg kalder dem )de var ikke til at jage nogen steder.De skulle bestemt ikke ud og   have våde fødder

Hvad med jeres høns......er det de fine damer eller vælter de bare rundt som legesyge børn ;D :D :D :D
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: SNE
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2009, 10:56 »
Vores sussex skal bare ud. Regn, rusk og sne er stadig udevejr. Men der er dage hvor de bruger eftermiddagen inde. Og jeg forstår dem så godt  :D
Hilsen Susanne

Offline Sille

• Passiv bruger
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2009, 11:01 »
Mine ville bare ikke ud i dag. Ikke en gang solsikkekerne kunne få dem ud. Først da jeg satte mig lige uden for smuthullet med hånden fuld af rosiner vovede de sig ud. Men så gik det også fint - de baskede rundt.
Hilsen Sille

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Februar , 2009, 11:07 »
Mine sussex de traver rundt udenfor som de plejer. Men katten derimod er ikke meget for sne. Hun går meget forsigtigt rundt, med nærmest helt stive ben og helt oppe på tåspidserne. Det ser sjovt ud  :D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #4 Dato: 16 Februar , 2009, 11:13 »
Mine sussexer kikkede på sneen, som om det nok var det farligste, de nogensinde havde set, men da så hanen hoppede ud i det, fulgte damerne tillidsfulde efter og nu ser de ud som om, de hygger sig med det.

Kochinerne var meget lang tid om at komme ud, da hver eneste lige stod et stykke tid og overvejede, om det nu også kunne gå at træde ud i det, men de er også ude alle sammen nu og skraber/basker i det underlige hvide stads.  ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 16 Februar , 2009, 11:35 »
Jeg har nogle blandings høns og en hans ( Lys Sussex og Isa Brown for hønsne) og hanen er så en blanding af dem og så Dansk Landrace, men vi kalder dem for terminator høns fordi intet står i vejen for dem når lågen åbnes for så er der mad, det sker tit at der sidder 2 eller 3 i klemme i hullet for at komme ud, så sne, jeg tror ikke engang at de opdager det.
Mine land høns er lidt mere reserveret men når der havregrød med sesam og linfrø til morgenmad så er alt andet lige meget.
Mine Millefleur ville tilgengæld ikke ud uanset om der var mad eller ej de nøjes med deres korn indenfor.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Susanne

• Gæst
« Svar #6 Dato: 16 Februar , 2009, 11:58 »
Mine damer er osse ret sarte. Enkelte af dem har lige været ude på tåspidserne, men kun for en kort bemærkning. Det er silkehøns.
Og så har jeg en enkelt dværgwyandot. Den traver rundt som den eneste udenfor. Og er ikke spor sart. Sjovt at se  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Februar , 2009, 14:55 »
Kun de tre silker har været helt henne i den anden ende af hønsegården i sneen :D.. Ikke en eneste af de slånske har været mere end en meter væk fra hullet :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #8 Dato: 16 Februar , 2009, 16:53 »
Mine silker har været inde det meste af dagen på trods af en åben dør. Nu er der ved at være smeltet så meget sne at de godt kan "tåle" at gå udenfor.

I aftes var der en af dem der ikke var gået med de andre ind. For den var blevet fanget. :o
Den sad på en sten og der var sne rundt om stenen. Virkelig "lady in destress"  :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #9 Dato: 17 Februar , 2009, 23:37 »
Årh, skønt læsning! Er simpelthen så misundelig over at jeg ikke kan snakke med endnu! 

Mine silker har været inde det meste af dagen på trods af en åben dør. Nu er der ved at være smeltet så meget sne at de godt kan "tåle" at gå udenfor.

I aftes var der en af dem der ikke var gået med de andre ind. For den var blevet fanget. :o
Den sad på en sten og der var sne rundt om stenen. Virkelig "lady in destress"  :D

:D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 18 Februar , 2009, 08:41 »
Bare rolig, Christina, med din entusiasme kan det ikke vare længe, før vi også skal høre om dine høns  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 02 Marts , 2009, 20:35 »
Bare rolig, Christina, med din entusiasme kan det ikke vare længe, før vi også skal høre om dine høns  :D

Hvad mener du? :D

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #12 Dato: 02 Marts , 2009, 20:49 »
Ja, Christina - hvornår skal I ha' små kyllinger? Jeg har i øvrigt afleveret de fleste hønsebøger igen, så der er ingen undskyldning for ikke at komme på biblioteket - jeg går jo stadig rundt og venter på den madpakke  ;D
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.