Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fasankok på frierfødder  (Læst 2024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Harry

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Fasankok på frierfødder
« Dato: 30 April , 2013, 20:10 »
Hej
Jeg har for fire dage siden fået nye høns, Orpington, 2 høns og en hane. Allerede dagen efter viser en fasankok stor interesse for hønsene, den sværmer om hønsegården og her til morgen lykkedes det den at slippe ind i hønsegården. Den jagtede hanen der ikke kunne svare igen på fasanens aggressive adfærd. Da jeg bliver vækket af tumulten springer jeg til så hurtigt jeg kan, får jaget fasanen ud og lukket hullet den kom ind af. Fasanen sværmer stadig om hønsegården og fjerner sig kun når jeg ankommer.
På ægte grønspættevis har jeg forsøgt at fange fasanen, men uden held.
Jeg vil rigtig gerne have en slutning på denne farce, mest af alt fordi høns og hane virker meget stressede af denne interesse fra fasanen.
Hvad kan jeg gøre, mister fasanen på et eller andet tidspunkt interessen, må jeg få en jæger til at skyde den eller ??!
Harry
2 Austrolops
10 Orpington
1 kat

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Fasankok på frierfødder
« Svar #1 Dato: 30 April , 2013, 20:18 »
jeg tror at fasanens interesse forsvinder igen. Specielt hvis han ikke får noget ud af sine bestræbelser. Du må ikke få nogen til og skyde den, da de er fredede lige pt
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fasankok på frierfødder
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2013, 06:33 »
Det er lidt pudsigt, for vores høns går frit i haven, hvor vi også dagligt ser fasanerne, dvs. pt er det selvfølgelig kun kokken. De lever nærmest to paralleltilværelser, hvor de alle er der, men bare ignorerer hinanden.
Lad os håbe at "din" fasankok snart opgiver dine høns, og at dine høns snart falder til i deres nye omgivelser *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk