Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: tredige dag som klækkedag ????  (Læst 671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ege

• Passiv bruger
tredige dag som klækkedag ????
« Dato: 30 April , 2013, 09:03 »
Kan det passe at æg der er lagt under hønen på en gang, er tre dage om at klække
1 kylling søndag 1 mandag 2 mere idag tirsdag ..........gad vide hvornår resten kommer.
  Hul på en nu og ved vandprøven flød de fleste jeg tog ud for at tjekke (og havde tjekket der ikke var et hul og de kom MEGET hurtig op igen)

Er spændt på hvormange kyllinger der kommer ialt, havde nemlig ike rigtig set hanen træde hønerne ......men nogen, må han har trådt indtil nu  :D

Hvordan ser gule orpington kyllinger ud,da alle 4 som er klækket er sorte/grå
Hanen er blårandet
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: tredige dag som klækkedag ????
« Svar #1 Dato: 30 April , 2013, 10:40 »
Gule orpingtonkyllinger er gule...
Det kan være hønsene har ligget lige lovlig længe på ægene, inden du fik samlet dem sammen,, ellers plejer der jo ikke at være så stor forskel på klækketidspunktet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 30 April , 2013, 12:34 »
jeg havde sidste år en håndfuld æg der klækkede over 5 dage. Alle æg var lagt under på samme tid, ingen var "forruget" så jeg tilskrev egentlig det lidt underlige resultat, at det var en førstegangshøne der måske ikke havde holdt alle æggene lige varme hele tiden
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 April , 2013, 15:23 »
dette er osse en førstegang høne..........så heri ligger nok svaret  /o
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn