Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!  (Læst 4671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
Sv: Naboens f*cking MØGKATTE!!!!!
« Svar #30 Dato: 26 April , 2013, 12:21 »
Nemlig!
Kyllingegårde skal jo overdækkes. Det er jo logik for skrukhøns. Ellers beder man nærmest selvom at give kyllingebuffet til diverse firbenede væsener plus dem med vinger.
 :P
Eller så skal man bare have rigtig mange kyllinger så  der er råd til lidt tab.
En kyllingegård er nem at lave og kan vel gøres for under 500kr eller mindre.

Og for mig at se er der ingen vej udenom en ordentlig indhegning, hvis man vil passe på sine høns og kyllinger. Det er den eneste 99,9 % sikre metode, der findes!

« Senest Redigeret: 26 April , 2013, 12:23 Fra Henrik Helms Madsen »
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 26 April , 2013, 12:28 »
Jeg må da tilstå, at ordet "kattehader" også faldt mig lidt for brystet. Jeg er jo en af dem, der deler hus med tre vidunderlige katte. Jeg har ikke selv hund, men vil da ikke bruge ordet "hundehader", selv om jeg har mistet høns pga. andres hunde i min have, og flere gange har måttet jage hunde væk, som synes, det var ustyrligt morsomt at jage hønsene i min have.
Vi skal jo være her alle sammen. :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #32 Dato: 26 April , 2013, 13:31 »
Jeg kan forstå at ordet "kattehader" går for nært, det beklager jeg.

Hvad jeg ikke forstår er alle de motiver og potentielle handlinger jeg tillægges, jeg opfordrer jo netop ikke til konfrontation med hverken katten eller bonden - skriver oven i købet at det ikke er værd at hidse sig op over.

Selvom jeg hader ikke kan fordrage katte, så kunne jeg da aldrig drømme om at fange dem i fælder og overhælde dem med vand - som det ellers bliver foreslået her i tråden.
Mine hunde jager ikke katte - deres blotte tilstedeværelse er tilsyneladende nok. Og så måske det faktum at jeg - modsat katteejerne her omkring - har brugt mange tusinde kroner på at indhegne min have, så jeg kan holde mine husdyr på egen matrikel.

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Susanne

• Gæst
« Svar #33 Dato: 26 April , 2013, 13:56 »

Hov - jeg er længere nede citeret for noget, jeg ikke har skrevet. Ikke fordi jeg er synderlig uenig med dig Henrik, men jeg formulerer mig ikke helt på samme måde. Kun den sidste trediedel i mit citat er mit :)

Det er vist bare teknikken, der driller - se bare- jeg kan heller ikke kopiere det, jeg beskriver :D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #34 Dato: 29 April , 2013, 22:26 »
Sikke en lille, men heftig debat :D Jeg synes da det er i orden at sige man hader katte. Det er jo ikke nogle specifikke katte, som bliver nævnt, og jeg VED jo at alle (inkl. Louise  <T ) ville elske mine, hvis hun kendte dem  ;D Haha  ;D

Jeg købte et hus a la dette: http://www.dba.dk/hoensehus-med-hoensegaard-xl/id-89941449/ på DBA den anden dag for 700,- og så må mine kyllinger komme ud på overvåget besøg i haven indimellem, men ellers må de desværre starte deres første måneder i bur. Men det overlever de sikkert også, når nu et friere haveliv venter herefter :)

Hej søde Christina, hvor har du været i lange tider? ;) Dejligt at se dig her igen!

Mit bedste råd (som i øvrigt er det samme som Mariannes): Lad den tossede bondemand være tosset i fred; han er halvgammel og er forlængst holdt op med at gøre sig umage. Ham skal du ikke spilde krudt på. For det er og bliver spildt krudt!
Og lad så også grim kat være grim kat. Dens software er installeret til at jage små sagesløse småfugle, der ikke kan forsvare sig selv. Den skal du heller ikke spilde krudt på (med mindre, du ikke VIL have den i din have, så brug bur-vandslange løsningen).

Tænk i stedet på, at den lille kylling ligeså godt kunne være hapset af en rovfugl eller hund eller...
Byg en lille indhegning og glæd dig over, at du ikke behøver at bekymre dig, så du kan bruge dit krudt på at være en fantastisk dagplejemor og verdens dejligste mor for dine søde piger <.

Og så husk lige at besøge os her på forum engang imellem, så bliver vi så glade *y

Taaark, søde *b Ja, ham kommer jeg ikke langt med, og har heller ikke planer om at kontakte ham vedr. det. Også dejligt at være tilbage <3

Jeg synes det samme som Tanja, hun siger mange kloge ting  /o
Pyt med bonden og pyt med katten - ikke værd at hidse sig op over (kom det fra Midtsjællands største kattehader.....)
De små kyllinger må ha et lille skrukhus og lidt indhegning. Ellers skulle du foreslå Lau at få sådan et par her, så ser du aldrig katten mere  ;D
(Image removed from quote.)

Lau ville gerne have sådan et stort brød herhjemme, men jeg er for det første ikke hundemenneske, og i Ringsted kommune, må man ikke have hunde sammen med DPbørnene uanset om man er privat eller ej. Så det vil ikke være et godt hundeliv her hos os, hvis den skal være udenfor hele dagen, og Lau har ikke tid til at opdrage den, da han kommer sent hjem hver dag.

Men vil da gerne låne jeres et par dage, til at gøre kål på naboens katte <:

Hej.

Jeg kan da godt bygge en gård til dine kyllinger for 2000 kr. i en god kvalitet, hvis ikke du finder på andet. hvor stor havde du tænkt dig den skulle værre?

Hilsen Kenneth

Tak K :) Jeg fandt noget andet *b

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 29 April , 2013, 23:35 »
Jeg synes stadig, "hader" er et meget voldsomt ord. Man kunne måske skrive "Jeg bryder mig ikke om katte" eller noget tilsvarende.
Tænk hvis nogen skrev "Jeg hader børn".

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Citér
Had

Had er en ultimativ følelse ligesom kærlighed. Den er – omend meget negativ og destruktiv – ren i sit væsen.

En person, der føler had, ønsker kun absolut skade eller lidelse for den person, gruppe, organisation eller ideologi, som personen hader.

Had kan være farligt, fordi den er aggressiv. Mange beskriver had forskelligt, fx et brændende ønske om at destruere, eller noget der vækker dyb vrede og foragt.

Had er ikke kærlighedens modsætning. Da både had og kærlighed kræver dybe følelser for det "objekt" man tillægger disse, så kan man sige, at begge følelser er den lyse og mørke side, af samme mønt. Den modsatte følelse af stærke følelser som had og kærlighed er apati. At føle stærkt overfor nogen/noget, eller ikke føle noget overhovedet, altså ligegyldighed.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #36 Dato: 30 April , 2013, 08:27 »
Jeg synes stadig, "hader" er et meget voldsomt ord. Man kunne måske skrive "Jeg bryder mig ikke om katte" eller noget tilsvarende.
Tænk hvis nogen skrev "Jeg hader børn".

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Enig!

Selvom det "kun" er hunde, katte og høns, vi taler om, er det dog stadig følsomt, når andre i den grad lægger afstand.

Jeg kan genkende følelsen fra en periode (flere år siden) hvor det var lidt "på mode" herinde at gøre grin med silkehøns. Ordet "hade" blev vist ikke engang brugt, men der blev skrevet ret nedladende om racen. Det gjorde mig utilpas.

Og den følelse er der jo ingen grund til at vi påfører hinanden, hvis vi ved bedre :)
« Senest Redigeret: 30 April , 2013, 08:28 Fra Susanne »

Offline Louise S.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 30 April , 2013, 08:35 »
Kære Marianne,

Jeg er ked af at du ikke forholder dig til, hvad jeg skriver - men jeg har da forstået at du mener at "had" er et meget, meget voldsomt ord.

Stinne, jeg hader at være lyseslukker

Jeg hader, når mine dyr ikke har det godt.

Vi gør som Dorte, jeg holder, Søren hugger - og jeg hader det!

Jeg hader også at skulle aflive.

Jeg hader det!

<R i hovedet af misundelse (hader det udtryk, for jeg under dig jo skiltet, men ville gerne have et selv, hvorfor har vi ikke et godt udtryk for det på dansk?)

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 30 April , 2013, 09:07 »
Det er nogle rigtig fine eksempler, du har fundet, Louise, det må sørme have taget lang tid.
Og dine eksempler viser med al tydelighed, at jeg aldrig bruger ordet "hader" om noget/nogen andre holder af.
Og skal vi så holde os til sagen?
Nemlig at det er rigtig træls, når man mister sine kyllinger pga. af andres hunde eller katte. /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 30 April , 2013, 10:03 »
Vrøvl!

Og din sarkasme er spildt på mig
EOD

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

Susanne

• Gæst
« Svar #40 Dato: 30 April , 2013, 10:13 »
Vrøvl!

Og din sarkasme er spildt på mig
EOD

Øhhh......var det et svar til Marianne....? Eller........?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #41 Dato: 30 April , 2013, 11:04 »
Jeg lægger lige reglerne for indlæg på forum ind i denne tråd.
Husk nu at holde den gode tone!

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=7

<E

Vi ønsker, at der holdes en god tone og at forskelligheder accepteres, således at alle trygt kan fremføre spørgsmål, holdninger og/eller en god fortælling.

Selvom der opstår uenighed, ønsker vi, at den enkeltes holdning respekteres, og at man holder sig til det givne emne – at man går efter emnet og ikke personen.

Sjove og humoristiske bemærkninger kan bidrage til en afslappet og hyggelig atmosfære og er derfor meget velkomne. Man bør dog være opmærksom på, at ganske små nuanceforskelle kan bevirke, at en tilsyneladende harmløs bemærkning kan opfattes anderledes end tiltænkt afhænigt af den sammenhæng, den fremsættes i.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #42 Dato: 30 April , 2013, 11:07 »
 /o  /o  /o  /o  ;)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #43 Dato: 30 April , 2013, 12:38 »
hej
ja nu er jeg selv katte/hunde og hønse ejer.
Syntes at det med vandslangen er et fint råd. - Men jeg vil du sige at man måske skal søger for at have en løbegård til sine høns med kyllinger. Sidste år tog skaden og en anden stor fugle flere af min kyllinger - kattene rørte ikke kyllingene -men det gjore de store vilde fugle.
Der er mange farlige ting for en lille kylling - så jeg vil sige at man skal søger for at have en overdækket lille sted til sine kyllinger - for at se en stor fugl med en lille kylling i næbbet er heller ikke sjovt. - Bare et lille råd - og huske lige at der gerne skulle være plads til alle - ræve/katte/hunde/store fugle - og har da stor forståelse for at man bliver sur over at miste sine kyllinger + andre dyr.Hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Victoria Hansen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 30 April , 2013, 13:09 »
Øv, hvor er det ærgerligt at du ikke kan komme til at snakke med naboen om en fornuftig løsning, jeg håber dine kyllinger fremover kan være i fred.

Jeg har i øvrigt set på en planteskole, at der er en sær plante som skulle have en frastødende effekt på både hunde og katte, jeg regner med at det er selve "duften", da jeg måtte sande at den virkelig var ildelugtende.

Så hunde- og kattenæser som jo kan lugte meget bedre end os mennesker, må da hurtigere kunne lugte hvor væmmelig den er.

Mon du skulle have et par af disse planter stående strategiske steder omkring kyllingehuset? Kan desværre ikke huske navnet, men der er en illustration på pasningsvejledningen, af en kat der holder sig på næsen:-)
Ejer en lille flok rød orpington