Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne kan ikke komme op på pinden?  (Læst 2149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
Høne kan ikke komme op på pinden?
« Dato: 22 April , 2013, 21:06 »
Vi fik vores 5 dejlige dværg wyandotter i lørdags og de er super skønne.. De har to lægter til at sove på i deres hus.. I 2 højder.. Den højest oppe sidder de 4 fint og sover på.. På række. Men.. En enkelt høne kan ikke finde ud af at komme derop :-\ det ser ud som om hun virkelig prøver.. Kan se igennem vinduet hun prøver men hun flyver ind i væggen i stedet.. Og ender med at sove på gulvet. Hun kan åbenbart ikke finde ud af at lande på den lavere pind først og så op på den store... Hva gør jeg lige? Synes det er synd for hun vil gerne op til de andre.. Skal jeg sætte en 3 lægte endnu lavere?
Mvh Line

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Høne kan ikke komme op på pinden?
« Svar #1 Dato: 22 April , 2013, 21:17 »
Hej.
Du kunne jo prøve med en øl kasse( skal vendes med bunden op) eller andet stabilt, så hun har det at hoppe op på inden næste hop. Måske hun ville kunne lære det på den måde og når hun bliver lidt mere dus med det, kan du jo bare fjerne kassen igen.
Bare et input fra mig  ;)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Sv: Høne kan ikke komme op på pinden?
« Svar #2 Dato: 22 April , 2013, 22:19 »
Jeg har stilt en plastikhavestol ind til mine.. netop af samme årsag da kæresten satte pindende meget højt oppe.. Og alle sidder pænt på pind :)
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle