Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal kyllingerne koste i år ?  (Læst 4122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Sv: Hvad skal kyllingerne koste i år ?
« Svar #15 Dato: 13 Februar , 2009, 12:12 »
Jeg tror ikke at hybrider bliver mere udbredt bare fordi de er meget billiger.
Ellers havde vi ikke så mange race høns her i landet.
Det er nok med kyllinger som med så meget andet, i hvertfald for mit vedkomne, man køber det man kan lide at se på og er det dyrt må man spare lidt længere eller vælge noget andet fra.

Jeg vil gerne betale hvad det koster hvis det er lige den kylling jeg har set mig varm på.
Yder mere synes jeg ikke at 100 kr er dyrt for en kylling den kan give pengene mange gange igen alt efter hvad man vil med den.
Det eneste der ærger mig er at jeg ikke har plads til alle de forskellige jeg gerne vil have.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 13 Februar , 2009, 12:17 »
Sidste år blev jeg chokeret over hvad folk vil betale for usorterede kyllinger. 50 kr. stykket. Så min priser er i år sat op. Hvad vi ikke får solgt ryger i fryseren. Ren win/win...!
Hilsen Susanne

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #17 Dato: 13 Februar , 2009, 12:21 »
Jeg har taget

Daggamle:
Blanding 20kr, men når jeg forhåbentlig snart kan lave rene, tager jeg 30kr for dem.

Varme fri:
Blanding 50kr, men de stiger til 75kr, når de bliver rene racer.

Snart æglæggende:
Blanding 75kr, men regner med at sætte dem op til 100kr.

Rugeæg:
6kr men 10kr - gæt engang - når de bliver rene. ;D

Plejer så at give lidt rabat, hvis folk køber mange eller evt. får de en hane med ganske gratis oveni handlen. Vi kan ikke blive ved med at spise alle de hane kyllinger. ::)
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 13 Februar , 2009, 12:38 »
Jeg tror ikke at hybrider bliver mere udbredt bare fordi de er meget billiger.
Ellers havde vi ikke så mange race høns her i landet.
Det er nok med kyllinger som med så meget andet, i hvertfald for mit vedkomne, man køber det man kan lide at se på og er det dyrt må man spare lidt længere eller vælge noget andet fra.

Jeg vil gerne betale hvad det koster hvis det er lige den kylling jeg har set mig varm på.
Yder mere synes jeg ikke at 100 kr er dyrt for en kylling den kan give pengene mange gange igen alt efter hvad man vil med den.
Det eneste der ærger mig er at jeg ikke har plads til alle de forskellige jeg gerne vil have.
Mvh Allan

Jeg betaler også gerne hvad det koster for at få de dyr jeg vil havde.

Men jeg har lige haft to tilfælde hvor man syntes at 20 kr. for daggamle kyllinger var for meget fordi de kunne købe hybrid kyllinger for 13 kr..

Så jeg mente de skulle købe hybriderne da jeg ikke ville sætte prisen ned.
« Senest Redigeret: 13 Februar , 2009, 12:44 Fra Kurt Jensen »
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #19 Dato: 13 Februar , 2009, 13:32 »
Sådan skal det være Kurt Jensen man skal ikke sælge for enhver pris,
men tage den pris man mener tilfredsstiller en selv.
og som en anden skrev så kommer de nok tilbage når de har prøvet hybriderne.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #20 Dato: 13 Februar , 2009, 13:57 »
Hvis blot jeg havde det talent.

En bekendt, som køber æg af mig, påstod hun skyldte mig et halvt hundrede kroner. Jeg sagde, at det kunne godt være.

Jeg er en dårlig forretningsmand...
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 13 Februar , 2009, 14:21 »
Jeg synes også man skal tage det man vil for sine høns, for hvis folk ikke vil købe dem kan man bare komme dem i fryseren og man får stadig noget ud af det. Man får faktisk altid noget ud af at holde høns ligemeget hvad man gør med dem  ;D Høns er livet!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 13 Februar , 2009, 15:11 »
Jeg går ikke ret meget op i prisen, kan jeg li dem så betaler jeg hvad de så end koster.

Efter min mening er mange høns alt for billige når man tænker på det arbejde folk har lagt i det det både i tid, el, foder og så videre.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 13 Februar , 2009, 19:45 »
Jeg har solgt de seneste haner på omkring 5-9 måneder for 35-80 kr stk, men det er os fordi det er haner. Hønerne de få jeg har solgt har kostet 60-100 stk ;)...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 13 Februar , 2009, 20:00 »
Pris udviklingen på høns har slet ikke fulgt prisudviklingen på f.eks racehunde-og katte. Der er del som tror de kan få 5 stk. for 100,-

Hvis jeg ikke få den pris jeg forlanger, tja så bliver dyrene gående eller de ryger i fryseren.

Race høns skal være dyrere end hybrider, for hybrider er kun engangs produkter, afkom efter hybrider mister deres heterosis (krydsningsfrodighed) og bliver ringere end forældre dyrene.

Hvorimod med racehøns kan man altid forbedre racen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub