Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal kyllingerne koste i år ?  (Læst 4124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Hvad skal kyllingerne koste i år ?
« Dato: 12 Februar , 2009, 22:23 »
Jeg har tænkt over hvad kyllingerne skal koste i år, og jeg har altså sat prisen op.

I årevis har jeg taget 25 kroner stykket for en daggammel kylling, og det er altså for lidt, hvis vi lige ser på at der også skal lægges strøm og pasning af rugemaskinen til, og så er det jo uden pasning af høns og indkøb af samme + mængden af korn strøeles osv.
Det er ikke en hobby man kan tjene på, og det er jo heller ikke meningen, men at sætte til, det er for dumt, så jeg har sat mine kyllinger til 30 kroner stykket i år, og faktisk er det vel også en måde at forhøje prisen for de udstillingsavlere der lægger et enormt arbejde i avl og udstilling og udvælgelse af de forskellige racer, så jeg tænker at prisen skal op i et mere tidsvarende leje.

Hvad koster Jeres kyllinger i år???
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Hvad skal kyllingerne koste i år ?
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2009, 08:56 »
Sidste år var første gang jeg solte kyllinger og æg, og der tog jeg 5 kr for rugeæg og 15 for daggamle. Men i år har jeg sat prisen op til 10 kr for rugeæg og 25 kr for daggamle. Men det kan være jeg sætter prisen op til 30 kr næste år.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Februar , 2009, 09:00 »
Har aldrig solgt daggamle kyllinger, men rugeæg til bekendte. Det har altid været blandede høns, og derfor har ja sat 4 kr pr æg ;)...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 Februar , 2009, 09:04 »
Jeg tager 5 kr for rugeæg stk. og 15 for daggamle kyllinger (det er da min plan)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Februar , 2009, 09:33 »
Hvilk høns har du Betina?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #5 Dato: 13 Februar , 2009, 09:57 »
Har aldrig solgt daggamle kyllinger. Hvad tager i for varmefri kyllinger? dvs. kyllinger på 6 - 10 uger!
Rugeæg har jeg taget 5 kr stykket til nu men det er planen at lade dem stige i løbet af de næste måneder fra nu tager jeg 6 kr. og næste år regner jeg med at tage 10 kr. som jeg kan forstå er prisen ved flere of flere nu!
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Februar , 2009, 10:02 »
Jeg tager 100 kr stk for varmefri kyllinger.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Liv

• Bruger
« Svar #7 Dato: 13 Februar , 2009, 10:06 »
@Lisbeth

Det lyder ganske rimeligt med 100 kr, da jeg havde kyllinger af både dværg wyandotter og af alm australorps, spiste australorpsne helt vildt meget og dine høns er jo også nogle store dyr, så prisen må alene af den grund en del op!!!!
Venlig hilsen
Liv

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #8 Dato: 13 Februar , 2009, 10:24 »
Jeg sælger ikke daggamle kyllinger, men ellers er priserne hos mig.
10,00 pr. stk. rugeæg, 100,00 pr. stk. ikke sorteret kyllinger, og 150,00 pr. stk. sorteret kyllinger og voksne dyr med fodring.
Det anser jeg for rimeligt, det opvejer stadig ikke udgiften på dyrene,
men til gengæld er det de seriøse der køber, de andre trækker sig. ;)
« Senest Redigeret: 13 Februar , 2009, 12:18 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 13 Februar , 2009, 10:45 »
Hvilk høns har du Betina?
Jeg har tværstribet plymouth rocker, brune italiener, lys suzzex, new hamsier og så nogen hvide plymouth rocker blandinger men kan da se jeg kan sætte prisen lidt op men regner nu alligevel med at jeg først vil sælge dem når de bliver en 2-4 mdr.tror jeg, men det var hvis der skulle sælges nogen daggamle.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 13 Februar , 2009, 10:47 »
Jeg vil nu mene det hele kommer an på racen, sjælden race som er svær at finde eller skaffe bør da være dyrere end dem man kan få "alle vegne"

Og er dyret voksen ja så afhængig af køn o.s.v bør det koste endnu mere hvis der er tale om et godt udstillings eller avls dyr.

Hos mange racer er haner altid de billigste fordi der er mange af dem og mange kun skal bruge nogle få, resten er jo fordelt ud på høner.

Hos serama er en god type hane mange penge værd, endda i Malaysia helt op til 30.000 pund det er svimlende beløb  :D det skyldes at det mest er haner der udstilles mange steder.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 Februar , 2009, 11:06 »
Jeg vil nu mene det hele kommer an på racen, sjælden race som er svær at finde eller skaffe bør da være dyrere end dem man kan få "alle vegne"

Men så kan man jo også sige at for at udbrede racen skulle de være billigere eller koste det samme...?
Udstillingsdyr skal også være dyrere efter min mening.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 13 Februar , 2009, 11:24 »

Men så kan man jo også sige at for at udbrede racen skulle de være billigere eller koste det samme...?

Jeg kan se i er godt gang med at udbræde hybrid høns som korster 13 kr. for daggamle kyllinger
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 13 Februar , 2009, 11:39 »

Jeg kan se i er godt gang med at udbræde hybrid høns som korster 13 kr. for daggamle kyllinger

Det forstår jeg ikke. Jeg har sussex høns og de er så vidt jeg ved ikek hybrider.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 13 Februar , 2009, 12:05 »
Jeg lader mine stige med 5 kroner pr. uge, og jeg tager 100 kr for voksne dyr.
Jeg synes ikke det har meget med racen at gøre, arbejdet er det sammen, men man kan jo sige, at der går knap så meget foder til dværghøns.
Om det er renracede eller blandinger kommer sig ikke så nøje, men jeg har da selv lige givet 150 kroner for voksne orpington, frasorterede men med fodring, og det finder jeg da rimeligt til den billige side.
Man skal ikke forære sine dyr væk, de skal nok blive solgt alligevel, og de der tænker, at det jo bare er høns, kan jo lade være med at købe dem hos de avlerer der vil have deres dyr betalt, og få en flok aflagte æglæggere på hønseriet til en femmer stykket, de fleste kommer alligevel efter et par ¨år, og vil have nogle bedre høns.  <D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn