Ja så må jeg jo nok hellere sige det

...
Efter et besøg hos en meget flink dame med en masse silkehøns og paduanere er der sørme flyttet
3 silker ind i mit nye hønsehus

... Det er to vildtfarvede og en sort høne. Den sorte er ikke så stor, men det betyder ikke noget

.. De vildtfarvede skulle være i æglægning, men den sorte var hun ikke sikker på endnu. De vildtfarvede er desuden mor og datter, så den ene af dem er lidt over et år gammelt, og den anden er fra sommeren sidste år, så det er gode høns

... Den "gamle" vildtfarvede har desuden lige været skruk et par dage, men regner ikke med at hun gider at lægge sig her efter køreturen, men nu ser vi

..
Hønsehuset står ikke helt færdigt endnu, så de må lige finde sig i byggerodet. Vi sætter bare lige siddepind, møjbrædt og vindue i inde ved dem idag, for så er deres rum færdigt. Det andet rum må vente lidt

..
I formiddags hentede vi sand i grusgraven og foder på foderstoffen

! Sandet er lagt i et godt tykt lag oven på en smule kalk, og der er både kommet vand, foder og skalletrug over til dem, så de mangler intet

.. Jeg har lukket for dem, så de lige kan vende sig til deres omgivelser inden de kommer ud. Der blivr åbnet for dem imorgen

..
De gik et sted hvor de også var van til et koldt hønsehus og at gå ude, så der er ingen fare for at de skulle blive forkølede af at komme derover

..
Det er dejligt at der langt om længe er kommet høns igen, og glæder mig til at der kommer endnu flere

!