Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens hund tager vores høns :-(  (Læst 16065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Naboens hund tager vores høns :-(
« Svar #15 Dato: 18 April , 2013, 10:40 »
hvius hunden kommer ind til dig, og angriber høns , må den ,så ikk din skyld men naboens , så kræv du bare 250 pr høne medmindre der er fine avlshøns så kan prisen jo være højere nok op til 4000

Og hvis man som jeg, har købt avls-dyr af god afstamning i udlandet og givet 80-100 Euro for kvalitets-avlsdyr som i kr. er i ca. 600 - 750 kr. pr. stk. så bliver til til mange penge :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 18 April , 2013, 12:35 »
Vi har selv lige haft fremmed hund i hønsegården. Vores nabo har fortalt, at den tidligere har været hos dem. Hundeejeren har selv "meldt sig" til os, men nu agter jeg da bestemt at fortælle ham, at en gentagelse vil medføre politianmeldelse. Der er absulot ingen mening i, at man skal gå rundt og være nervøs for at have sine høns gående på egen grund. Og for øvrigt må en hund jo aldrig angribe og dræbe noget som helst levende - uanset art og sted! >:(

Nej og som hundeloven er lige nu, så er du sikker på at hunden bliver aflivet, og derefter har du det mest fantastiske forhold til naboerne..
Indtil hundeloven er blevet tilrettet ville jeg altså lige tage mig af naboen personligt, og i stedet bede om de 250 kroner pr dyr, som man også vil få af de fleste forsikringer, hvis naboen har sådan en.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 18 April , 2013, 17:00 »
Jeg tænker lige.. når jeg nu læser Sejrs indlæg, at alle har jo pligt til at holde deres dyr på egen matrikel. Uanset om det er hunde eller høns.. så måske var der mening i at splejse til et ordentligt hegn, sætte det op sammen, drikke en kold øl, købe nye høns (på hundens regning) og så forhåbentligt nyde en stilfærdig sameksistens sidenhen.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #18 Dato: 18 April , 2013, 18:07 »
Jeg tænker lige.. når jeg nu læser Sejrs indlæg, at alle har jo pligt til at holde deres dyr på egen matrikel. Uanset om det er hunde eller høns.. så måske var der mening i at splejse til et ordentligt hegn, sætte det op sammen, drikke en kold øl, købe nye høns (på hundens regning) og så forhåbentligt nyde en stilfærdig sameksistens sidenhen.

/o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 18 April , 2013, 19:22 »
hmm  /d

Kom nu lige ind i kampen....

I vil ikke "skade" hunden...okay så!

4000 for en høne, argh det er nok i overkanten, har selv de lidt svære/dyre racer, meen.

Vi skal have naboen til at tænke sig om, og passe lidt på hønsene. Det gør man ved personligt gå derover og fortælle om sine frustrationer og om det forestående problem. Dernæst giv ham muligheden for at betale for hønsene. Vil han så ikke det så meld ham/hende til politiet.
Det er ok at være lidt hård her. Men vær rimelig og lad vær at true naboen. Der er ingen grund til at skabe en stemning.

Bliver der problemer, så bare ring..... ::)

Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 18 April , 2013, 20:20 »
Hvis man nu splejser til hegnet  og hjælper hinanden med at sætte det op - med en kælderkold øl & kaffen ved hånden - så er man også fri for at krigen eskalerer den dag ens egne høns - så længe der ikke er hegn - invaderer naboens have. Mine kan i al fald ikke finde ud af grænsen og græsset er altid grønnere på den anden side.
Selv har jeg så foreløbig fuld accept fra naboen, hvis hund er bange for mine høns :-)
Et fredeligt naboskab er guld værd.
Der er jo ikke det samme som, at han ikke skal erstatte de dræbte høns - eller vide, at hans hund hverken må strejfe eller dræbe. Men det kan man jo bare konstatere.

Offline Alicia

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 19 April , 2013, 04:10 »
jeg havde taget en snak med naboen, og hvis det ikke siver ind efter anden gang så siger det bang... og så var det slut med hunden... jeg gaver gerne din nabos hun og syer den til en frakke og jeg ville ikke væreked af at besøge naoen med den jakke hvis jeg var dig...

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #22 Dato: 19 April , 2013, 05:09 »
av den med jakken er ikk god, hundeejeren kan forlange at få den døde hund, mod at betale omkostninger og erstatning

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 19 April , 2013, 08:29 »
Vil lige minde om, at det er naboens fejl, at hunden strejfer, hvorfor skal hunden så straffes?
Har selv haft samme problem, som nu er løst ved at vores genbo har sat hegn op ;) Dialog frem for alt, og hvis det ikke virker så politiet. Personligt bryder jeg mig ikke om selvtægt.......øje for øje og tand for tand er vist afskaffet for mange år siden. Se hvordan hele verden nogen gange går Amok når folk stædigt kræver deres ret?
« Senest Redigeret: 19 April , 2013, 08:31 Fra Helle Enevoldsen (josefineamanda) »
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 19 April , 2013, 08:50 »
Ingen siger jo man skal skyde hunden omgående, men når man flere gange har påtalt problemet og naboen ikke får det stoppet, så må man vurdere ens egne dyrs liv højere end naboens dyr. En hund der først har lært at det er "sjovt" at jagte høns, den bliver ved.
Alternativt kan man som nogen jo skriver prøve trikket med at hænge en død høne op i elhegnet. Det kan måske også lære en hund at høns ikke er sjove at jagte. Kan også give bagslag så den netop vil nakke alt med fjer...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 19 April , 2013, 09:05 »
Jo jeg synes jeg læser at nogen ville skyde hunden ;)

Hvis naboen ikke sørger for, at det ikke sker igen, må politiet tage affære. Man burde kunne dømme folk til at være uegnede hundeejere, men det er jo en helt anden snak ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #26 Dato: 19 April , 2013, 11:51 »

thumps up
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Handberg

• Bruger
« Svar #27 Dato: 11 Maj , 2013, 19:15 »
Synes også ideen med et delehegn kunne være en fantastisk løsning for begge parter.

Hvis naboen er en af de trælse af slagsen, så er der jo politianmeldelse, og hvis det stadig fortsætter så må man, efter man har advaret hundeejeren, godt skyde hunden. Jeg siger ikke at det er den bedste løsning - men det kan være en sidste løsning, såfremt du har jagttegn.

Håber I finder ud af det.

Offline Sejr

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 15 Maj , 2013, 16:08 »
Nå nu er der lidt nyt : De finder 8 ny høns til os (sussex). Også håber vi på det ikke sker igen.

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 20 Maj , 2013, 18:53 »
Det lyder som en rigtig god løsning  /o
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk