Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ene høne  (Læst 1834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Ene høne
« Dato: 17 April , 2013, 12:27 »
Hvordan gør man når man har en enkelt ung høne og 2 haner. Hanerne skal slagtes sidst i Juni og så står jeg med den ene høne som gerne skulle lemmes ind i den store flok.

Skal jeg prøve at få fat i et par høner, som så bliver sat ind til den lille flok, inden ung hanerne ryger og så derefter flytte pigerne over til den store flok?

Hvad gør i andre?

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Sv: Ene høne
« Svar #1 Dato: 17 April , 2013, 12:41 »
Jeg har med succes sat min multietniske hønsegård sammen ved at føre den nye høne ind i flokken om aftenen. Når det er mørkt og de øvrige er gået til ro, så lusker jeg den nye op på pinden ved siden af de andre. So far er det gået godt 3 gange.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 April , 2013, 13:31 »
Det kan jeg selvfølgelig prøve. Da de var 10 uge kom skrukken også bare tilbage til flokken. Det gik da nogenlunde. Ligenu går de side om side med den store flok så de kan da se hinanden igennem hegnet.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 17 April , 2013, 16:13 »
kyllingen skulle ha været med skrukken,  men når den er stor må den jo finde sin plads i hirakiet, så vent til du slager hanerne

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 April , 2013, 13:25 »
kyllingen skulle ha været med skrukken,  men når den er stor må den jo finde sin plads i hirakiet, så vent til du slager hanerne

Ja det har du da ret i Kristian, det var nok den rigtige måde at gøre det på.