Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynderspørgsmål vedr. skruk høne  (Læst 1250 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LSc

• Passiv bruger
Nybegynderspørgsmål vedr. skruk høne
« Dato: 14 April , 2013, 14:38 »
Hej.
Altså, Olga er blevet skruk. Jeg fik nogle befrugtede æg af en kollega, der har samme race, og dem kunne jeg fint kunne putte under hende. Vi har egentlig haft en dobbelt rugekasse, men for at give hende lidt privatliv og for at undgå at æggene triller over i den anden rede, har vi sat en skillevæg op.
Hun sidder fint nok om dagen. De andre 3 damer vil selvfølgelig ind til hende for at lægge deres æg, og det jager hende selvfølgelig fra, men så varmer de da æggenen imens.
Men i nat sad hun så og sov på sin pind i stedet for på æggene.

Mine spørgsmål er derfor: hvor meget kulde kan æggene tåle (de er først lige kommet under hende i går) når hun går på pinden om natten? Og vil hun holde op med det? Ville det være en fordel at flytte hende over i den anden rugekasse, så favoritkassen bliver fri til de andre tøser? Eller vil hun forlade sine æg og begynde at ruge på de andres?
Har I ellers nogle gode råd og ideer? Jeg har som sagt ingen erfaring her :0)

På forhånd tusind tak.
:0)
Lisbeth
0,4,3 Dværg Wyandotter
1,0 Golden Retriever
1,1 katte af ukendt oprindelse
1,0 Dværg kanin
1,1 børn
1,0 mand

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Nybegynderspørgsmål vedr. skruk høne
« Svar #1 Dato: 14 April , 2013, 15:16 »
Nu er vi ikke selv særligt erfarne hvad høns angår, men har da allerede nået at have lidt skrukhøner med kyllinger i år :)

I bør nok tage hende fra og lade hende få hendes eget område så hun kan have æggene i fred, ellers risikerer I hun går af æggene helt, hvilket det i mine ører lyder lidt til hun allerede har gjort, når hun sov på pind i nat  :-\

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline LSc

• Passiv bruger
Sv: Nybegynderspørgsmål vedr. skruk høne
« Svar #2 Dato: 14 April , 2013, 16:22 »
Lige nu går hun lystigt og skaber i hele haven sammen med de andre 3. Vi ser om der kommer en ny skruk periode og vil ellers bare nyde vore dejlige damer.
Tak for dit svar
 :-)
Lisbeth
0,4,3 Dværg Wyandotter
1,0 Golden Retriever
1,1 katte af ukendt oprindelse
1,0 Dværg kanin
1,1 børn
1,0 mand