Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til kyllingerne  (Læst 1138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Inis

• Passiv bruger
Foder til kyllingerne
« Dato: 11 April , 2013, 23:20 »
Jeg sidder med lidt spørgsmål om de små Kyller vi har fået og forhåbentlig er der flere på vej om en uges tid.
Vi prøvede i weekenden ( kyllingerne var 2-3 dage) at åbne døren ind til skrukmor og kyllingerne. Men de 2 haner gik direkte hen for at ligge sig i redekassen, hvor mor og Kyller lå. Der er ikke lige plads til 3 stk høns i samme rum. Jeg blev lidt panikken da de trampede rundt for at ligge godt. De var ikke onde ved de små, nærmere ligeglade. Jeg flyttede de 2 haner og da jeg prøvede igen, var det det samme. Jeg har nu valgt at de 2 Kyller og mor skal gå alene indtil weekenden, hvor vi prøver igen. Er jeg bare for pylrede? Kan hønemor passe nok på dem når de ligger under hende og de 2 "store" banditter kommer og vil putte med dem? Skal jeg vente lidt med at sætte dem sammen? Min tanker er bare at der kommer et nyt hold i næste uge og der vil jeg gerne have den nye skruk derud og ligge for sig selv.

Et andet spørgsmål er, nu hvor de skal gå sammen og de små skal have startfoder, hvordan gør jeg så bedst at de store ikke spise det? Jeg har noget om en spand der står på hovedet, der er hævet et stykke over jorden, så det kun er de små der kan gå under og spise derfra. Er det bare det man skal? Og hvad med når de skal have voksefoder, hvordan undgår jeg så at de andre tror de skal have det? Håber der er nogen der lige kan komme med en nem løsning, eller at det er bare er ok at de store tager det de vil af kyllingefoder. Tænker bare at de skal have æglægningsfoder eller hvad?

Hold op hvad er man grøn i dette hyggelige univers af fjerkræ. :P :-\  *p

Fra Inis.
1,9Hvide dværg silkehøns
1,0 kæreste (der ikke kan tåle plesdyr)
1,1 børn (7 år og 5 år)

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Foder til kyllingerne
« Svar #1 Dato: 11 April , 2013, 23:39 »
Voksne høns kan i hvert fald sagtens spise både startfoder og voksefoder. Det tager de ikke skade af. Sørg blot for at have skaller som de kan tage af.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).