Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder hvor meget og hvad hvornår  (Læst 5296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Foder hvor meget og hvad hvornår
« Dato: 09 Februar , 2009, 17:16 »
Hej Alle

Hvor meget skal høns have og hvad skal de have jeg har læst et sted at de skal have hvad der kan være i en tændstiks æske og et andet sted at de skal have 140 gram alt efter størrelse jeg tror ikke jeg giver mine for lidt da de er helt skæve forest på brystet ved kråsen.
Jeg køber special foder hos land og fritid og blander det selv med korn men har nu set at møllerens er meget billiger men er det lige så godt.
Jeg bruger ikke æglægnings foder.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Foder hvor meget og hvad hvornår
« Svar #1 Dato: 09 Februar , 2009, 17:22 »
Jeg mener at man plejer at sige 100 gram pr høne sådan ca :D...

Ved ikke om det er lige så godt. Kender ikke til de to typer ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Februar , 2009, 17:30 »
Jeg mener det er 125 gram de siger pr høne men mine får bare så det passer med at der er en smule tilbage dagen efter, har kun en tyk/fed høne.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #3 Dato: 09 Februar , 2009, 19:38 »
Mine hønsebasser får noget de på Grovvarecentret kalder for Komplet-foder. Det skulle dække alle behov ernæringsmæssigt - også uden tilskud af ekstra korn. De (5 stk. høns) får et stort plastikbægerfuld (ca 250g) om morgenen og om eftermiddagen og så får de grønt, køkkenrester og alt det de finder i haven. Hvis de pænt deler med hinanden vil det sige at de får ca 100g foder hver. Der er som regel en lille smule foder tilbage, så jeg regner med at alle får hvad de har brug for. Ingen af dem ser særligt fede ud, men heller ikke magre.

Nu skal hobbyhavehønsehold jo ikke udvikle sig til atomfysik, så hvis hønsene ser "glade"  ;)og tilpasse ud, lægger de æg årstiden byder dem og ikke viser tegn på sygdom, vil jeg tro hønsene får den rette mængde foder.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline marc

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Februar , 2009, 20:36 »
Hmm... mine høns, 5 stk., får alm. dværghønseblanding, lidt grønt og rester fra husholdning - de ser ganske glade og sunde ud. Er enig i, som nogle si´r, at hovedsagen er vel dyrenes trivsel. Jeg aner faktisk ikke hvor mange gram de fortærer dagligt ? Jeg mener, de finder jo selv så meget andet, græs, orme, insekter o.a.
Det jeg nok er mest opmærksom på er at rydde hus og gård for evt. rester, for ikke at tiltrække uønskede "gnavere" o.a.
Mine høns ser hverken for tykke eller tynde ud.  ;)
1 Ohiki urdværg, 2 Luttehøns (dværg), En skotte (brindle)

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 12 Februar , 2009, 09:10 »
Jeg tror heller ikke at mine høns får for lidt men de ser bare altid på en som om de er sultne når man kommer hen til dem.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Februar , 2009, 13:20 »
Mine høns er altid sultne hver gang de ser mig  ;D
Men de får også 100g pr høne/hane hver dag, hvede om eftermiddagen, grøntpiller i ny og næ og det de selv finder i gården.
Venlig Hilsen
Lisbeth