Det kan altså godt betale sig at anskaffe en strømgiver der rækker meget langt,,, så når der er højt græs eller andet, så slår det alligevel, især på de kortere strækninger.
Det er også fint at have en strømgiver der kan holde får køer og heste, det er jo netop strømmen der holder dyrene inde.
jeg har en tråd over ti meter over min gårdsplads, med en strømgiver til 10 km til heste mv.for at holde hundende inde, og det holder ikke hønsene tilbage, deres fjerdragt er isolation, men det skal nok holde en ged.
hvis du er i tvivl om der kommer strøm på dit hegn, så tag et gammelt lysstofrør, selvom det ikke mere virker som lampe så er det aldrig dødt.
Så vikler du en strømførende ledning om de to dimser for enden, og så rundt om dit hegn, så tætter du den anden ende ned i et lille hul i jorden hvor du lige har hældt lidt vand i, så blinker det i takt med strømslagene,,, sådan kan jeg stå i mit hus 100 m fra min fold og se at mit hegn virker.
Køb en billig hegnstester til 100 kroner den er udmærket til formålet, men husk at den pen du stikker ned i jorden skal ned i fugtig jord, så virker det glimrende
På den måde kan du måle om der er strøm på alle tråde, eller kun på første eller nederste ...