Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvad skal jeg bruge indhegningen til ???  (Læst 1022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
hvad skal jeg bruge indhegningen til ???
« Dato: 07 April , 2013, 13:11 »
Hej alle sammen. Jeg har tidligere skrevet om min gase der var blevet lidt sur og mine børn begyndte at blive bange for ham. I går lavede vi så en indhegning til ham og hans to piger. Tror der ca. er 500 kvadratmeter med græs, buske og træstubber.
I går havde jeg så besøg af mine forældre og derfor kom jeg først ud for at lukke dem ind klokken 20:30. Og det syn der ventede var ikke dejligt, de lå alle tre og var døde. De havde kun sår ved halsen og var varme endnu.
Nu står vi så med en tom indhegning. Har i forslag til hvad vi skal sætte i den. Der er en god lukket stald og hegn på 90 cm. i højde.
Vi har snakket fjerkræ, geder, får og lign.
Hilsen Gitte

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: hvad skal jeg bruge indhegningen til ???
« Svar #1 Dato: 07 April , 2013, 13:40 »
Ja det er da rigtig øv Gitte. Håber du finder nogle hyggelige dyr til din indhegning igen! *t
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 07 April , 2013, 14:21 »
Det er godt nok øv,,
Jeg synes du skal sætte noget strøm på og have lige de dyr du har lyst til.. du kan holde stor orpington, de bliver indenfor de 90 cm, og mange andre dejlige høns.
Du kan jo også få nye gæs, for problemet er jo ikke indhegningen men det faktum, at du ikke fik lukket i tide,, Det sker, derfor mit forslag om strøm...
Mine børn har levet med strøm på alle hegn incl heste, høns og gæs hele deres liv, og de har fint fattet at man ikke skal røre.
Til gengæld kender ræven fornemmelsen og holder sig væk fra din indhegning.
men du skal vide at han sikkert patruljerer for at se om du skulle glemme det en enkelt gang.
Du kan sætte strømmen til og fra via et tænd sluk ur, hvis du er bekymret for dine børn, men du skal vide at ræven sommetider jager om dagen når den har unger.

Det er jo heller ikke sikkert at dine gæs er taget af en ræv,, faktisk lyder det måske mere som et andet rovdyr,,, med mindre du lige kom og forstyrrede, så ville ræven være slæbt afsted med mindst en af dem
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 April , 2013, 14:31 »
Vi har også snakket om det, at det kunne være et andet rovdyr. Men de var stadig varme og den ene så ud som om den var blevet forsøgt at få igennem hegnet, men en gås er for stor til at komme med igennem. Så tror det er en ræv.
Vi har lyst til mange forskellige dyr, men de skal være lige så nemme at holde som gæs og derfor tror jeg ikke at får er en god ide.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #4 Dato: 07 April , 2013, 14:34 »
Vi har også snakket om det, at det kunne være et andet rovdyr. Men de var stadig varme og den ene så ud som om den var blevet forsøgt at få igennem hegnet, men en gås er for stor til at komme med igennem. Så tror det er en ræv.
Vi har lyst til mange forskellige dyr, men de skal være lige så nemme at holde som gæs og derfor tror jeg ikke at får er en god ide.
Der er intet i verden så nemt som gæs :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline gitte_vendelbo

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 April , 2013, 14:36 »
Det er svært at sætte strøm på da en del af hegnet sider inde i læhegn og liguster hæk.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #6 Dato: 07 April , 2013, 15:10 »
Det er svært at sætte strøm på da en del af hegnet sider inde i læhegn og liguster hæk.
Jamen der hvor hegnet går gennem hæk og læhegn, der graver ræven sig ikke i gennem, ellers kan en flisegang på indersiden med ret store fliser holde den fra at grave sig ind, den giver op inden den kommer ind, og den graver ikke igennem rødder, bare den ikke lige hopper over

Så sætter du bare strøm på resten, der hvor hegnet er frit.
Hvis du holder høns i stedet for gæs, kan du sætte en automatisk lukker på lemmen, så du ikke glemmer dem, for høns går jo i seng af sig selv.
Venlig Hilsen INA