Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Andet foder end det, de har i Land Og Fritid + et spørgsmål om kannibalisme...  (Læst 1312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jakob Kiilerich

• Passiv bruger
Hej folkens. Jeg har fire Italienere, som nu må finde sig i at der er kommet fem ISA'er til i flokkken her i haven.

Mine Italienere har længe været halvnøgne over halefjerene, og jeg håber, det er fordi, de mangler protein. Dog selvom de får både piller, specialfoder, madrester (veg./anim.).

Kattemad i ny og næ får de også, men hvis ikke snart det stopper, ryger hende, som ikke er plukket en tur på blokken:(

Nu til det egentlige spørgsmål. Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe ærter og/eller soya i nærheden af Aarhus? Det behøver ikke at være gruttet, for det klarer min kompostkværn så glimrende:)

Og skulle der være nogle gode tips til hvordan man afvænner Italienere med at plukke hinanden?

Der er adgang til støvbad
De går frit i haven
De får (sandsynligvis) proteiner nok
Der er ikke blodmider.

På forhånd tak, Jakob.
« Senest Redigeret: 02 April , 2013, 23:14 Fra Jakob Kiilerich »
0.3 Italienere
0.2 ISA Brown
0.6 Orpingtons
1.0 Rød halv Norsk Skovkat (uden hale)
X.X Mange, Mange Guppyer

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Jeg tror ikke dine høns fejler eller mangler noget
Har du en hane ?
Hvis du har, så er de slidt på ryggen, fordi han træder dem flittigt, og det er naturligt nok, det kan dog blive så slemt at hanen må tages fra.... Når du har en der ikke er pillet over halen, kan det tilsvarende skyldes at hanen ikke gider hende, eller at hun slipper fra ham de fleste gange...
Hvis du ingen hane har så prøv at finde ud af om de har gået med hane til du fik dem.

til sidst er der jo den mulighed at de har utøj og det ser du bedst ved at have dem i hænder og undersøge dem grundigt helt nede ved huden,,,, krible krable så skal der utøjs middel til som staldchok eller lign.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn