Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingemoder  (Læst 10322 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
kyllingemoder
« Dato: 01 April , 2013, 13:08 »
hej
vil lige vise min nye kyllingemoder jeg har fået lavet
der er indsat et 150watt varmelegeme en digital styring og en blæser
ydermere er der isoleret med 75 mm rockwool den holder rigtig godt på varmen og alle små trives i deres nye kasse  :)
« Senest Redigeret: 01 April , 2013, 15:05 Fra hanefar76 »
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: kyllingemoder
« Svar #1 Dato: 01 April , 2013, 14:03 »
Superflot arbejde.Jeg har selv overvejet at lave en kyllingemoder med blæser i men kom så i tanke om en af Bjarnes tråde her på Forum. ( Bjarnes fugle.dk )Han løb i problemer da han forsøgte sig med blæser.Hans vagtelkyllinger døde og han mente det var p.g.a. stress i blæsevejr og støj.Den blæser du har sat ,giver rigtig meget luft og vindstøj hvis ikke den er over en lysdæmper.Det er bare lige en oplysning og jeg har som sagt ikke selv prøvet det endnu.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 April , 2013, 14:48 »
Hej Leif
Jeg kan fortælle at den blæser der er i ikke giver problemer overhovedet og støj er der faktisk heller ikke noget af det blæser ikke der inde på den måde har selv vagtler i den nu og det fungerer altså bare
Jeg havde købt en dæmper til formålet men den blev ikke nødvendig at bruge så sådan en har jeg i overskud hvis du gerne vil prøve
Det er synd at afstanden er så stor imellem os for så kunne du selv have prøvet at se/høre at det fungerer  :)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 April , 2013, 15:00 »
Den er bare rigtig fin..sæt du bare en produktion i gang. Sådan en skal alle der ruger kyllinger ud da ha.. :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 April , 2013, 15:08 »
ja Rikke
men den vil blive alt for dyr hvis jeg skulle sælge den med alle de timer jeg har brugt  ;D ;D
du ved godt når man sidder og planlægger sådan en opgave ved morgenbordet så er det altid bare lige og vupti så er man færdig men nej nej nej sådan går det bare ikke når mnan står i det  :)
men pyt med det jeg hygger mig med det og så er det jo skønt når man ser det færdige resultat og det så også virker  ;)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 April , 2013, 15:27 »
Hej Leif
Jeg kan fortælle at den blæser der er i ikke giver problemer overhovedet og støj er der faktisk heller ikke noget af det blæser ikke der inde på den måde har selv vagtler i den nu og det fungerer altså bare
Jeg havde købt en dæmper til formålet men den blev ikke nødvendig at bruge så sådan en har jeg i overskud hvis du gerne vil prøve
Det er synd at afstanden er så stor imellem os for så kunne du selv have prøvet at se/høre at det fungerer  :)

Ja,der er langt mellem Sæby og Esbjerg,desværre.Jeg har de ting der skal bruges,alt incl,så jeg vil da prøve det ved næste rugning.Helt fint at det er gået godt hos dig.Måske Bjarne har haft for meget blæst på.Hans kyllingemoder var lavet med nogle kanaler,hvor den varme luft skulle komme ud i begge sider.Det er nok bedre med en svag brise ovenfra.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 April , 2013, 15:36 »
Det tror jeg det er Leif
Det virker ihvertfalde her og som sagt så blæser det ikke nede hvor kyllingerne går
Du må meget gerne skrive her inde når du har fuldført projektet  /o
Og der kan jo komme nye gode ideer til optimering af kyllingemoder  ;)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 01 April , 2013, 15:45 »
Hvor er den flot!

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #8 Dato: 01 April , 2013, 17:04 »
Det tror jeg det er Leif
Det virker ihvertfalde her og som sagt så blæser det ikke nede hvor kyllingerne går
Du må meget gerne skrive her inde når du har fuldført projektet  /o
Og der kan jo komme nye gode ideer til optimering af kyllingemoder  ;)
Jeg ser også frem til at høre om forløbet i din kyllingemoder.Hvis det er noget der virker,er det langt at foretrække frem for en kyllingemoder der er åben i toppen med tråd.Der er ret meget varmespild.Jeg ruger nok ikke før om et par måneder p.g.a. pladsmangel men så er der jo tid til at bygge en ny kyllingemoder.Det hører jo også til vores hobby.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 April , 2013, 17:14 »
Jeg ser også frem til at høre om forløbet i din kyllingemoder.Hvis det er noget der virker,er det langt at foretrække frem for en kyllingemoder der er åben i toppen med tråd.Der er ret meget varmespild.Jeg ruger nok ikke før om et par måneder p.g.a. pladsmangel men så er der jo tid til at bygge en ny kyllingemoder.Det hører jo også til vores hobby.
det er nummer 2 kyllingemoder jeg har med samme opbygning som den her og dem der er der i skal snart ud :-)
Og angående varmespild så skulle der nemlig være en god strømbesparelse i forhold til en varmelampe for her slukker den som sagt for varmen når den har opnået den indstillet temperatur og det gør jo ikke noget man kan spare lidt strøm når nu man er igang
Men hvis nu der skulle gå et eller andet galt med de kære vagtler så skal jeg nok love dig jeg skriver til dig så ikke du begår en unødvendig fejl :-) men jeg tror altså det virker
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #10 Dato: 01 April , 2013, 17:19 »
OK. Held og lykke.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 01 April , 2013, 17:20 »
Jeg synes den er mega flot, og sikkert effektiv, men jeg har nok aldrig helt forstået det med kyllingemoder.
Her går daggamle kyllinger i et stort kanin bur på mit kontor med varmelampe, og det fungerer 100%, så jeg tænker at det skulle være for at spare strøm, men jeg bruger en en 75w Elstein og det ved jeg heldigvis ikke hvad koster, men alle overlever de "kummerlige forhold " altså i forhold til din flotte kyllingemoder.   /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 April , 2013, 17:22 »
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Offline hanefar76

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 April , 2013, 17:28 »
Jeg synes den er mega flot, og sikkert effektiv, men jeg har nok aldrig helt forstået det med kyllingemoder.
Her går daggamle kyllinger i et stort kanin bur på mit kontor med varmelampe, og det fungerer 100%, så jeg tænker at det skulle være for at spare strøm, men jeg bruger en en 75w Elstein og det ved jeg heldigvis ikke hvad koster, men alle overlever de "kummerlige forhold " altså i forhold til din flotte kyllingemoder.   /o
Jeg tror nu ikke at dine kyllinger har nogle kummerlige forhold i forhold til min kyllingemoder men ja det er jo lidt fordi man gerne vil spare på strømmen og så syntes jeg det var et sjovt projekt og se om det lykkes at få det til at fungere som man havde tænkt inden man startede med at bygge og det gjorde den heldigvis
Og mine kyllinger har jo også gået under varmelampe inden og de har skam også haft det fint under den :-)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
1,3 børn
medlem af

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 02 April , 2013, 20:13 »
Ser fin ud, Thomas /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk