Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg vil gerne købe en silkehøne! :)  (Læst 3661 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bokbok123

• Passiv bruger
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Jeg vil gerne købe en silkehøne! :)
« Dato: 31 Marts , 2013, 19:43 »
Hej alle her. Jeg søger én silkehøne, helst i farven hvid, og meget gerne i nærheden af hvor jeg bor (vestsjælland/Holbæk) Skriv gerne hurtigt, for det er en gave, og fødselaren fylder 50 den 10 april :-) Tak på forhånd!
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Jeg vil gerne købe en silkehøne! :)
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2013, 19:48 »
Har modtageren høns i forvejen? Og hvorfor kun 1? Det er aldrig særligt smart at sætte kun en høne ind til en allerede etableret flok, og hvis modtageren ikke har høns i forvejen, så er det også synd for hønen, for de er flokdyr. Prøv at beskrive forholdene hvor hønen skal hen, for ellers tror jeg ikke du får så mange henvendelser. Vi vil jo alle helst kun sælge til et sted, hvor vi ved at dyrene får det godt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline bokbok123

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2013, 20:04 »
ja, undskyld. jeg har allerede 5 høns. Det er til min mor i fødselsdagsgave, som bliver 50 den 10. og da jeg skulle have høns fablede min mor om at vi skulle have sådan nogle. Det er det dog ikke blevet til, men nu skal hun have en, synes jeg  ;) Ja, det er folkdyr, og jeg ville egentlig have rettet det til 2 (da der er nogen som har skrevet ligesom dig at det var smart) Så, jeg leder efter 2 silkehøns, i stedet for én  :)  /o
Matrikel-medlemmer:
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2013, 20:14 »
Jeg vil endda gå så vidt som til at sige at en flok aldrig burde bestå af mindre end tre, da der altid er risiko for at en dør, og så er der en tilbage, og den vil så være meget ensom når den mister sin ven...
Silkehøns fylder jo ikke meget,,, men det er dog en hønsefugl, og bør ikke forveksles med burfugle som undulater der kan trives inde i køkkenets vindueskarm....
Jeg er absolut også modstander af at give dyr som gave, da man aldrig kan være helt sikker på at modtageren bliver superglad for ens påhit...

Jeg synes du skal beskrive hvilke forhold du mener din mor har til de små høns, så alle bliver glade for din fine gave  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bokbok123

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Marts , 2013, 20:49 »
Jamen, min mor har et MEGET fint forhold til mine høns - hun elsker lige så meget som mig! /o Og tænk at det var hende som sagde at hun ville sparke dem, hvis de kom for tæt på, engang.. /d
Jeg ved godt at man skal passe på med at give levende dyr i gave, for hvis modtageren ikke bliver glad for det, men det er der ingen fare for her, for jeg ved hun bliver glad, for sådan en kreativitet  :)
Matrikel-medlemmer:
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 31 Marts , 2013, 21:11 »
Jamen, min mor har et MEGET fint forhold til mine høns - hun elsker lige så meget som mig! /o Og tænk at det var hende som sagde at hun ville sparke dem, hvis de kom for tæt på, engang.. /d
Jeg ved godt at man skal passe på med at give levende dyr i gave, for hvis modtageren ikke bliver glad for det, men det er der ingen fare for her, for jeg ved hun bliver glad, for sådan en kreativitet  :)

Ok så der er de gode forhold, og andre høns i forvejen, så skal du bare finde mindst 2 silkehøns så de er to til at komme ind i flokken, og du skal nu nok helst have nogen der er voksne, for ellers er det ikke så nemt at få de andre høns til at lade dem være
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn