Jeg tror du har sat det forkerte link ind Tanja
Du linker til http://www.levende.land.dk/
men det skulle vist være http://levende-land.dk/
Tak Ole, det er nu rettet

.
hvad mener du med tremmegrise
Med det mener jeg bl.a. farebokse hvor søerne ligger fikseret, uden mulighed for at vende sig eller komme i kontakt med sine pattegrise. I øvrigt har industrien udviklet grisene til at fare flere og flere pattegrise, så mange søer dør inden de er fyldt to år pga. presset.
------------------------
Det er lidt pudsigt. Jeg er kommet ind i foreningen via min kamp for salg af æg. Jeg har min egen Facebookside om æggene, og der er lutter gode miner og tilkendegivelser. For et par dage siden satte jeg Frie Bønders side i verden, og allerede nu, er der "trolls" på siden, som siger at vi intet ved om landbrug, at vi er en populistisk forening uden forbindelser til virkeligheden osv.
Det er kommet meget bag på mig. Foreningen består primært af landmænd, men af landmænd der har mindre landbrug; som ikke nyder videre godt af EU landbrugsstøtten, som holder dyr på anstændig vis og som ønsker bedre vilkår for de helt små og mellemstore landbrug i Danmark.
Jeg synes, helt personligt, at det er uhyggeligt at under 1% ejer den danske landbrugsjord

.
I USA er der ved at blive vedtaget love der gør afsløring af dyremishandling i industrien ulovligt (!), dvs. den der har filmet med skjult kamera i en stald hvor dyrene lider overlast, bliver stillet til ansvar, og ikke ejeren af stalden. I USA er der 112 producenter til at levere æg til hele USAs befolkning. De største burhønsestalde er på over 1 million høns. Er det ligende tilstande vi ønsker i Danmark?
I Danmark er det tilladt at holde 12 høns på 1 m2. Det er tilladt at holde køer indenfor uden adgang til græs, hvilket giver over 50% af køerne klovsygdomme og gør, at de dør alt for tidligt. Det er tilladt at fiksere søer. Der bliver brugt så meget antibiotika på svinefabrikkerne, at MRSA er en tikkende bombende under vores sundhed. Alt dette her pga. en ting: penge, penge, penge. Jeg kan ikke lide den udvikling, og selv om jeg ikke er landmand, bliver jeg ærligt talt oprørt over, at blive kaldt for naiv og uden kendskab til den virkelige verden.
Anbefalede sider:
www.gylle.dkwww.aabenhedstinget.dk/