Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: forsvindingsrede  (Læst 2795 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
forsvindingsrede
« Dato: 27 Marts , 2013, 21:31 »
jeg har i fødselsdagsgave fået en forsvindingsrede(dobbelt) til mine høns- smart lille sag jeg længe har ønsket mig.  spørgsmål er så  -skal reden  fyldes op med redemateriale?
skal hønsene lokkes til at komme i dem... den har nu været sat op i par dage og inden høns gider at kikke i den,
jeg har fjernet redemateriale fra de gamle steder, så lægger de bare æg på gulvet...dumme høns vil ikke forkæles ;D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: forsvindingsrede
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2013, 22:55 »
egentlig er det ikke meningen den skal fyldes med hø, halm eller andet da du derved risikere og blokere for hullet som æggene skal forsvinde igennem. Det er så dog muligt du i en overgangs periode skal gøre det, for at vænne hønsene til at gå derind og lægge deres æg
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: forsvindingsrede
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2013, 09:41 »
Jeg tilslutter mig ovenstående + at jeg også ville lægge et snydeæg indtil de finder ud af det. Og når de så er vant til at lægge deres æg der, så væk med det hele så det kan bruges som tiltænkt var. Håber de lærer det. Da mine høns lagde deres første æg, var det heller ikke lige altid der hvor jeg syntes, men snydeægget fik dem alle til at lægge hvor jeg syntes det var praktisk.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race