Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Varme lampe 150w , Hvilken højde.  (Læst 4029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Varme lampe 150w , Hvilken højde.
« Dato: 23 Marts , 2013, 09:23 »
Hej Jeg venter kyllinger her i påsken og vil derfor gerne forberede mig inden. Hønen ligger på 15 æg og vil derfor også hænge en varmelampe op, men er i tvivl om i hvilken højde den skal være når der er en stor silke høne mor også. Vil hænge den ved siden af hvor reden er ikke over.

Håber i kan hjælpe.

Hilsen Jeanette
Hilsen Jeanette

3.3.o Sølvildtfarvet stor silke
o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Varme lampe 150w , Hvilken højde.
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2013, 09:25 »
Så der er 30-32 gr. C der hvor nye kyllinger er. Eller se den udmærkede vejledning ude til venstre.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2013, 12:02 »
Men måske lidt højere oppe, hvis hønemor også skal være der. Tror ikke hun vil lægge sig et sted hvor der er over 30 grader. Hun kan jo nok holde kyllingerne varme selv uden en varmelampe..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lonekh

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2013, 13:33 »
Jeg har kyllinger nu, de er ca. en måned gamle. Jeg gjorde, som du også havde tænkt dig, hængte varmelampen lidt ved siden af, så de selv kunne vælge. Jeg målte ikke, hvor højt jeg hængte den, men tror den hang en halv meters penge fra gulvet i stalden. Hønemor har aldrig lagt sig direkte under, men det har gjort at kykllinger har været meget mere aktive, da de ikke frøs, når de tumlede rundt. Jeg har så hævet lampen lidt efterhånden, nu sover mange af dem under lampen, da der er ved at være ret trangt under hønemor. Jeg regner med at slukke den, når vejret vender, da de snart har fuld fjerdragt på.  /o
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2013, 13:42 »
Hvis man hænger en 150W lampe/pære en halv meter over gulvet og så endda efterfølgende hæver den. Så kan man lige så godt slukke den. Når den kommer over 50 cm. væk fra underlaget så tror jeg ikke at den har nogen effekt, overhovedet.

Jeg vil tro at en 150 watts pære skal være ca. 30 cm. over gulvhøjde hvis det er et åbent areal kyllingerne går på. Hvis det er en lukket kasse eller en kyllingemoder, så kan man godt hæve lampen yderligere.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2013, 00:02 »
Mange tak for jeres svar.

Jeg har indrettet det sådan at hun har en kasse at ligge i hvor den ene side mangler der ved siden af vil jeg så hænge lampen i en tilstødende kasse der er lukket bag og siden og sand i bunden.
Jeg flytter hende der over i morgen med hele reden. Så må jeg prøve mig lidt frem med lampen. Starter nok ved 35 cm og ser hvoran det går. I morgen er ca dag 15  :)
Hilsen Jeanette

3.3.o Sølvildtfarvet stor silke
o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat