Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine - kender nogen denne (UK)  (Læst 8138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LailaKjærgaard

• Passiv bruger
Rugemaskine - kender nogen denne (UK)
« Dato: 23 Marts , 2013, 01:58 »
Hej derude

Efter at en vis rødhåret bølle sidste år tog min dejlige flok Orpington, har jeg nu anskaffet mig 10 Isa Brown, så jeg kan få nogle æg. Det er en overgangsløsning, da jeg gerne vil have Orpington igen eller evt Biederfelder.

Og jeg vil gerne selv ruge ud. Har kigget lidt rundt omkring på rugemaskiner, har også overvejet en selv-byg, men er gået fra det igen. Tiden og overskuddet er ikke lige til det i år.

Jeg har kig på en fra America (den de har i Harald Nyborg til 1200,-), den ser fin ud synes jeg. Men så var jeg lige en tur på Ebay.uk og fandt denne. Den kan ruge 60 æg og har fint udsyn til æggene. Den vil koste mig ca 500 kr + en omskifter til strømmen (60 kr)

Nogen der kender den eller ved om den er fornuftig?

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: Rugemaskine - kender nogen denne (UK)
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2013, 07:01 »
 :angel: Når nu du sidder oppe hele natten for at lede efter rugemaskiner og vil pleje hønsefeberen så husk lige det link der skal hjælpe os med at hjælpe dig  /o
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2013, 11:29 »
Hvis det er den der er snak om skal der heller ikke bruges en omskifter til strømmen. Men kender ikke rugemaskinen.
Mvh  Allan

Offline Kenneth j

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2013, 11:54 »
Det ser ikke ud som om den har nogle former for vending.

Men det er sku da meget billigt. Selv om man skal vende æggene 2 gange om dagen manuelt.
Kunne godt finde på at købe sådan en.

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Marts , 2013, 12:15 »
ja de er billige jeg gav næsten det doble for den her http://www.ebay.co.uk/itm/Novital-Covatutto-24-Egg-Semi-Auto-incubator-Suitable-for-Chicken-Duck-Quail-/360466640406?pt=UK_Pet_Supplies_Poultry&hash=item53ed7c6e16

1,3 hvide moskus ænder
0,3 hvid sussex i stor
0,2 mørk sussex
1,4 mille fluer
0,2 RIR
0,2 isa brown
1,1,4 blandninger
0,1 dværg hollænder

Offline LailaKjærgaard

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Marts , 2013, 13:25 »
For pokker da også, Allan, beklager dybt. Som du selv påpeger var det ret sidst på dagen ;) Men det er den på det link som dyster har lagt op. Sorry :)

Kan godt overskue at skulle vende æggene 2 x dagligt, den anden jeg har kig på er jo også kun ½automatisk, så jeg skal jo til den alligevel :)

Hmm, overvejer lige - det er jo nogen penge at spare, og den har jo en pænt stor kapacitet

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 Marts , 2013, 13:49 »
Hehe det går nok.. Og det er godt nok billigt så hvis du ender med at købe den så husk lige at fortælle hvordan den kører..  :)
Mvh  Allan

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Marts , 2013, 17:27 »
Jeg vil bare sige: man får hvad man betaler for..sådan er det jo næsten med alting.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #9 Dato: 23 Marts , 2013, 17:33 »
Jeg synes den ligner "den blå" til forveksling.Det er nok ikke den bedste maskine der findes............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Christian Clement

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
« Svar #10 Dato: 23 Marts , 2013, 18:14 »
det er jo vildt billigt, hvis man var lidt kreativ, så skulle man da kunne lave noget semi automatisk, der ville gøre det lidt nemmere at vende æg

jeg tænker da lidt på om man, skulle købe sådan en, og så bruge den som klækker, skulle der være noget i vejen for det ?
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2013, 18:26 Fra Christian Clement »

Offline LailaKjærgaard

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 Marts , 2013, 18:51 »
Nu er det jo ikke ALTID at det forholder sig sådan at fordi det er billigere, er det dårligere. Nu køber jeg en del på Ebay.uk og Asos, bl.a. All Stars Converse sko som koster 600 kr i DK. Dem giver jeg 380 kr for på Asos. Og nej - det er ikke kopier ;) Så det afhænger - som med denne rugemaskine - af hvor man køber tingene.

Jeg skal ikke ruge 1000 æg ud om året og jeg kan godt lige orke at vende æggene selv, så for mig ville det være en udemærket maskine. Og mit valg står mellem denne og den til 1200 kr fra America :)

Offline Christian Clement

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
« Svar #12 Dato: 23 Marts , 2013, 19:08 »
jeg tog chancen laila, og har bestilt en  ;)

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 23 Marts , 2013, 19:29 »
Måske kender Erling R noget til maskinen. Den ligner lidt den han overvejer at bestille hjem, altså bortset fra vending.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 23 Marts , 2013, 20:11 »
den minder jo rigtig meget om den gamle runde metalfladruger fra america... sådan en har jeg haft... der var heller ikke noget autamatic overhovedet... vendingen fiksede jeg på den måde at jeg havde en morsten under i den ene side... denne flyttede jeg så over under den anden side når jeg huskede det ;) så maskinen altså stod på skrå sikftevis den ene side og den anden... der kom da kyllinger ud så noget må da have virket... :) men ellers er det da en fin klækker om ikke andet. hvis den står i et rum uden de store temp-sving så er jeg sikker på den er ganske fin :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.