hej alle sammen
jeg skal måske hente mine første daggamle kyllinger her i weekenden
det er mine første kyllinger/høns nogensinde!
det er store orpingtoner og dværg silker 
mit spørgsmål er, kan de være i stalden nu (selvføgelig med varmelampe) eller skal jeg tage dem ind i huset??
hvor mange grader skal der være ude for varmelampen?? (ved godt temp under lampe)
når de er varmefri hvornår kan jeg så sætte dem ud i deres hønsehus, og skal de vænnes til udendørs temperaturen langsomt??
håber ik det er for mange spørgsmål, vil bare gerne gøre det så godt for mine kyllinger som mulig 
Daggamle kyllinger skal helst ikke have for meget plads, for de kan forvilde sig væk fra varmen og ikke finde tilbage, så jeg ville i starten have dem inde, hvor man også kan snakke med dem ofte, så de bliver vant til at blive håndteret...
Stil dem helst på et bord, så du ikke kommer ned til dem ovenfra, det er rovdyragtigt, og de vil fare rundt, men kommer man i deres højde er det ok,,,, det vil du blive glad for, og så kan du vente med at flytte dem ud, til der er bedre vejrforhold.
Alt efter hvad du har til rådighed, så er noget på størrelse med en flyttekasse/ kaninbur, rigeligt til at starte med, med mindre du har købt 100 kyllinger, og når de ved hvor varmelampe og mad er, så kan du udvide deres område,,,, mine daggamle går i et stort kaninbur, så de kan se at jeg kommer, og det står på et bord, så de ikke tror de bliver angrebet og spist.... når du flytter dem ud, så start igen med ikke alverdens område, og udvid så når de har styr på varme mad og vand,, derefter kan de gå i en hesteboks, eller hvad du nu har tænkt dig,, så kender de dig, og bliver ikke forskrækket, men kommer når du kalder på dem... brug det samme kald fra første dag, når du kommer med lækkerier, så har du tamme høns med det samme.
Rigtig god fornøjelse, med din nye hobby