Hej alle jer hønse glade folk.
Har en masse spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med

Er flyttet i et hus i et villaområde, hvor der bagest i haven er et stort volier, hvor der før i tiden har været masser af fugle.
Nu er jeg så blevet så varm på tanken om at få høns, at jeg ikke kan vente med at få en tømre ud, og hjælpe med at gøre det hønse-venligt.
Så jeg står altså og tripper helt vildt med at få mine første hønsehold, og det kan kun gå for langsomt.
Jeg har tænkt på at få 6 høns (ingen hane, grundet villakvarter), gerne af 3 forskellige racer/hybrider.
Har kigget lidt på de her Grønlægger høns, Faverolles, RIR og Kochin.
De skal nemlig være lidt tunge i rumpen, da jeg skal undgå at de ender hos naboen, når de er i haven. (Der er ikke mulighed for at de er i haven hver dag, men så meget det nu er muligt).
Synes det er sjov, med de forskellige farvede æg.
Hønsene er for hyggen, æggene og måske kødet skyld, hvis jeg kan få mig selv til at slagte dem.
Vil i mene de er de rigtige hønse-valg? Eller er der noget jeg ikke skal have?
Hvor kan jeg få nogle nær københavn, som er omkring de 20 uger, inden for den næste 1-1,5 uge?
Kan ikke finde hoved og hale i hvad for noget foder jeg skal købe. Og hvor det er billigst (men en ok/god kvalitet)?
Altså æglægningspiller, fuldfoder og skaller??? Og måske en masse andet??
Jeg har i nærheden maxsø handlen, men er de gode? og hvad med prisen? er den rimelig?
Maxsø får også høns, men først i uge 16... kan ikke rigtig vente... er som et lille barn, der bare vil have at det hele var startet igår

Hvor det billigst og bedst at købe vandautomater, spisetrug og fodersiloer?
Lægger lige nogle billeder af volieren.
Får en tømre ud på fredag, som skal se på det, og lave det i weekenden eller den kommende uge.
Følgende skal laves: (pladen du ser, skal fjernes) at have en plade i bord-højde+ en plade ovenpå (så det er muligt at tage af, vaske eller udskiftes på et tidspunkt), en plade i loftet, og så en "dør"-plade med et savet omvendt-U (til hønseindgang). Dørpladen skal så kunne åbnes helt (med dør hængsel), så det lettere rengøringen.
Så tænkte jeg på i den ene side at have 2 forsvindingskasser og i den anden siden pinde, til at sove på.
Lyder det helt skævt, eller er der noget jeg ikke har tænkt på?
Ved det er en masse spørgsmål... men er bare super ivrig