Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøns m. kyllinger  (Læst 4583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jbl

• Passiv bruger
Silkehøns m. kyllinger
« Dato: 19 Marts , 2013, 20:01 »
Hejsa

Så er der kommet kyllinger, og jeg er nu lidt nervøs for om de kan holde varmen i denne tid. Skal jeg bruge varmelampe, eller klarer de den selv?

Jannik

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Sv: Silkehøns m. kyllinger
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2013, 22:07 »
varmelampe er vist nødvendig lige nu.

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2013, 23:44 »
Jeg går ud fra at overskriften hentyder til en kyllingerne er udruget af silken? For så mener jeg ikke det er nødvendigt med varmelampe. Kun hvis kyllinger er uden skruk til at varme dem, mener jeg det er nødvendigt med en varmelampe

Rasmus

Offline jbl

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Marts , 2013, 06:24 »
De er med egen mor (mødre). Er bare nervøs for om de kommer væk fra hende (dem) og fryser ihjel. Men på den anden side, så kan de jo også komme væk fra lampen.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 Marts , 2013, 11:04 »
Vores skruk har hjælp af varmelampen ude i hønsehuset, og både hun og kyllingerne bruger den flittigt når det er så koldt.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline katus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Marts , 2013, 19:35 »
Hejsa

Sælger du silkekyllinger?
Vi vil rigtig gerne starte op med 4 silkekyllinger, men kan ikke finde nogen.....
skriv evt. på bodil@katus.dk eller på mit brugernavn "katus"

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 Marts , 2013, 21:03 »
Hej kaktus. Jeg har nogle kyllinger men de er ikke gamle nok til at flytte fra skruk mor endnu.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 23 Marts , 2013, 00:05 »
Øøøøh.

Ikke helt forstået.  :D

Hvor gamle skal de være før de kan flytte fra skrukmoder?

Og hvad med kyllinger klækket i maskine?

Dine kyllinger kan flytte hvornår det skal være. Hensynet må mere være på hvad skrukken siger! Men flytter du ikke hele banden af kyller fra skrukken, tror jeg at hun vil være OK.
Mvh
Erik Andersen

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Marts , 2013, 09:57 »
Ikke enig Erik, men det er vi jo sjældent  ;)

Jeg har ikke tænkt mig at tage nogen kyllinger fra en skruk, før hun selv mener de er gamle nok.
JEG synes det vil være synd at tage kyllinger der er vant til en skruk fra og sætte dem under en varmelampe.

Derfor, er mine kyllinger der går hos skruk, ikke til salg før skrukken selv mener de skal flytte hjemmefra ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Victoria Hansen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 23 Marts , 2013, 10:39 »
Man kan vel også antage, at naturligt udrugede kyllinger der vokser op hos hønemor, også bliver præget til selv at skrukke og passe kyllinger som voksne. Jeg ville nok også først sælge skrukkekyllinger når de blev afvænnet.
Ejer en lille flok rød orpington

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Marts , 2013, 17:31 »

det er vist ikke nemt at finde kyllinger til overtagelse lige nu, det var en kamp sidste år for mig at finde hvad jeg ønskede i slutningen af april, det nemmeste ville være at en evt. køber aftalte at kunne overtage kyllinger når de er klar til det, der er da ingen grund til at fjerne dem lige nu i denne kolde tid, det bliver alligevel kun et bøvl med varmelampe m.m. og æggene de kommer under alle omstændigheder på samme tid uanset hvor hønsene bor  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 26 Marts , 2013, 06:53 »
Jeg er nu ikke enig med dig, Erik, jo kyllingerne kan da overleve uden deres skrukkemor, men hvis de er startet hos en mor, vil jeg helt bestemt mene at det er dyreetisk forkert at flytte dem, før både skruk og kyllinger har sluppet båndet, altså nok tidligst, når de er 5-7 uger gamle.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk