Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Akut! Høne bidt af hund. :(  (Læst 2436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
Akut! Høne bidt af hund. :(
« Dato: 19 Marts , 2013, 16:01 »
Vores store hvalp, har bidt i en høne. Har "plukket" den på brystet og ryggen, hvor der osse er bidt hul i skindet/ måske kødet! :O
Møghund! :(
Kan den klare det og komme sig eller skal den aflives? :'(
..Altså hønen..   :-\
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
Sv: Akut! Høne bidt af hund. :(
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2013, 16:18 »
Debut som hønedræber, det var ikke sjovt! :(
Nu er den død og vand sat over til at få den plukket!  :-\
Med venlig hilsen Tanja

Offline todda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2013, 16:21 »
Min nuværende cavaliertæve,havde som hvalp fået fat på en silkekylling ca 14 dage gammel.Hun havde slikket den grundigt,så den var drivvåd,og der var også løsnet lidt skind på ryggen.Den kom ind i varmestue et par dage,hvor den var lidt halvsløj.Men såret helede fint,og den lever da i bedste velgående hos rare mennesker ,er vist 3 år i dag.
Om der er forskel på en voksen høne,ved jeg ikke.
Min ældre cavalier hev halefjerene af en voksen høne,det skadede ikke hønen ,sagde ejeren.
Til forsvar var hunden også meget ung den gang.Hun fik sin første og  eneste omgang tæv med en håndfuld fjer,og rørte aldrig høns efter det (vi havde ikke selv høns dengang)
Det er vigtigt hvis man straffer hunden ,at det er i samme øjeblik skaden sker.
Det er vist ikke legalt,at slå sin hund :-[
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2013, 17:56 »
Desværre tog jeg hende ikke i det og da jeg opdagede det bagefter, blev jeg nok noget paf.  :o
Vejret har gjort det umuligt at få lavet en påbegyndt udvidelse af hønsegården færdig, så de har i en periode fået lov at rende i hele haven.
Det har virket til at gå fint, hun har en gang tidligere haft fat i en stor kylling og plukket lidt fjer af den, da fik hun en masse skældud og siden har jeg ikke set hende vise den store interesse for hønsene.  :-\
Kyllingen klarede det osse fint, efter et par dage i fyrrummet.  :)
Nu ligger hønen i ovnen og jeg er spændt på at smage mit livs første lille smølfesteg.
Min datter er mere betænkelig og vi har fået snakket mere i detaljer om leverpostej og pølser osv..  Vegetarer og broccoli og den slags..  ???
Med venlig hilsen Tanja