Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flytning af skruk  (Læst 1388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kiboje

• Passiv bruger
Flytning af skruk
« Dato: 19 Marts , 2013, 08:10 »
Hej alle sammen.

Jeg har fået kontakt til en dame, der har ca. 20 høns, her i vores lokal område. Og hun vil måske sælge mig en skruk høne, med æg og det hele. /o Men jeg er kommet i tvivl, om det er en god ide, at flytte hele "familien" på en gang.  :o Vil den rugende høne få stres, af flytningen? /d Jeg tænkte, der er sikkert nogen af jer herinde, der kan sige for eller imod. Jeg vil jo nødig have at, hun løber fra reden :'(

Med venlig hilsen

kiboje

Offline mew.

• Passiv bruger
Flytning af skruk
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2013, 08:17 »
Hvis du nu flytter hende om aftenen og venter med at lægge de rigtige æg under til du er sikker på hun bliver? Ellers ville jeg vente til de var klækket...

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Flytning af skruk
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2013, 08:20 »
Det kommer vel an på hvor længe/hvor meget skruk hønen er  ???

Nu har vi ikke voldsom lang erfaring med høns, men synes de skrukker der lige har lagt sig er nemmere at få til at gå af reden, end dem der har ligget nogle dage.

Jeg kan fint flytte mine til skruk hus eller indenfor uden der sker noget, men venter dog til de har ligget nogle dage så jeg er helt sikker på de er skrukke og bliver på reden.
Men når man skal flytte dem langt, så ved jeg selvfølgelig ikke lige  :o

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: Flytning af skruk
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2013, 08:41 »
uden at vide noget med sikkerhed så tror jeg godt du kan flytte hele familien men det vil være bedst hvis du kan få den redekasse med hun ligger i. Så bare pak hende ind så det er mørkt og hun ikke kan komme ud af redekassen og så når du kommer hjem så lav et lille aflukke hvor der kun er mad og redekasse så hun ikke får en masse andre indtryk der kan stresse hende.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor