Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvor mange kyllinger til en dværghøne ?  (Læst 1521 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline viking12

• Bruger
hvor mange kyllinger til en dværghøne ?
« Dato: 18 Marts , 2013, 08:18 »
Hej , vi har en dværg faverolles der har ligget på 8 æg . her i dag hvor det er dag 23 er der endelig kommet en kylling . der er et æg mere der pipper så der er nok en mere på vej . de andre æg ved jeg ikke med for det er maran æg og de har ikke været til at lyse . Vi har så lavet en aftale med en om at hente nogle kyllinger i dag - de er 4 dage gamle- dem vil vi så putte ind under hende når det er blevet mørkt. Men hvor mange kyllinger kan en dværg egentlig klare , jeg tænker også her i denne snestormvarslet tid ?

hilsen mette

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Sv: hvor mange kyllinger til en dværghøne ?
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2013, 08:59 »
Min lå på 9 æg af sin egen race, dværglandhøne, 8 blev ruget ud, men det var jo sidste sommer :(
Kan du evt. flytte dem til et opvarmet rum, eller installere varmekilde (lampe) hvor hun er nu?
Held og lykke med projektet :)

Offline viking12

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Marts , 2013, 09:27 »
 tusind tak for dit svar .jeg var lige ude og kigge , selvom jeg sidder på mine hænder for ikke at forstyrre  :D der er hul på et faverolles æg mere , selvom jeg ikke troede der var liv i det . jeg overvejede også om jeg skulle rykke dem ind i kælderen nu hvor det stormer og alt flyver rundt . godt nok går hun i et lille kyllingehus med læ men når man åbner derind til trækker det jo ind . så måske jeg skal sætte en varmepære i  bare for at være sikker. 

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Marts , 2013, 10:00 »
Vi har en dværg silke med kyllinger på ca. 4 uger gående ude i hønsehuset, men de har varmelampe til hjælp som flittigt bruges af både skruk og kyllinger.
De kommer kun ud de dage hvor vejret er "lunt".

Skrukken boede i øvrigt inde i vores bryggers de sidste 14 dage før æggene klækkede og ligeså blev de alle inde i knapt 14 dage før jeg flyttede dem ud.

Held og lykke med kyllerne  <L
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline viking12

• Bruger
« Svar #4 Dato: 19 Marts , 2013, 18:35 »
Nu har vi her i går og i nat endelig fået kyller. 2 maraner og 2 faverolles  men her i går eftermiddags var der hul på et faverolles æg mere . i Morges var ægget revnet  men kylle var stadig derinde . Da jeg så kommer hjem fra arbejde i eftermiddags kigger jeg til skrukken og kyllerne og ser at den kylle der stadig var i æg i morges er kommet ud men har en 4. del af æggeskallen med hvide siddende på ryggen. den er helt tørret fast på ryggen . kyllingen er meget tør og skallen sidder godt fast . kyllingen pipper meget og skrukken klukker og kigger bedende på mig , men kan man bare få den skal af og hvordan kommer den af uden at man hiver fjerene af den stakkels kylling ?