Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Varmekilde  (Læst 2000 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Varmekilde
« Dato: 16 Marts , 2013, 12:24 »
Nu har jeg ofte brugt de store røde varmepærer, og de har også givet OK med varme. Men har overvejet de keramiske pærer, dels fordi de ikke afgiver lys og fordi de har indstøbt varmetråd, som må formodes at gøre dem ret holdbare.

Men hvis man bruger en keramiske pære, giver den så ligeså meget varme som en tilsvarende "gammel dags" glødepære?
Det formoder jeg den bestemt må gøre, når det er pærer med samme styrke.
Har jeg ret?

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Varmekilde
« Svar #1 Dato: 16 Marts , 2013, 12:29 »
Kun ud fra egne erfaringer og intet fagligt viden  ;)

Så giver de røde varmepære meget større strålevarme netop pga lyset men keramiske er mere bare varme så de skal lidt tættere på kyllerne når de bliver brugt. Giver det mening?

Tror hvis man måler varme mængden så er den ca den samme.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Varmekilde
« Svar #2 Dato: 16 Marts , 2013, 13:02 »
jeg har ikke selv kendskab til keramikpærer, men ved fra andre at de kan blive lige så varme som alm røde pærer (m brandsår til følge) så mon ikke de er lige gode.


Fordelen ved keramikpæren er jo at kyllinger har en naturlig oplevelse af nat og dag
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Varmekilde
« Svar #3 Dato: 16 Marts , 2013, 14:35 »
min erfaring er kun fra en 100w varmepære og en 150 w rød, den røde giver klart mere strålevarme/ retningsbestemt varme end den anden, så hver ting til sin tid , som grisselampe klart den røde, i rugemsakine/kyllingemoder med blæser , klart den keramiske

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Varmekilde
« Svar #4 Dato: 17 Marts , 2013, 13:03 »
min erfaring er kun fra en 100w varmepære og en 150 w rød, den røde giver klart mere strålevarme/ retningsbestemt varme end den anden, så hver ting til sin tid , som grisselampe klart den røde, i rugemsakine/kyllingemoder med blæser , klart den keramiske

Både dig og Rudy har ret.En 100 w keramisk eller en 100 w glødepære varmer 100 w. og bruger 100 w fra el-nettet.Men som du siger, Kristian , den røde har retningsbestemt varme.Man kan tydeligt se det når man prøver at hæve og sænke den.
Hilsen Leif
Kanariefugle.