Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: orpington og silker sammen  (Læst 1642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stedmor

• Passiv bruger
orpington og silker sammen
« Dato: 15 Marts , 2013, 19:40 »
Hejsa.
Jeg ville høre, om der er nogen af jer, der har erfaring med flere racer sammen. Jeg har lige nu orpingtons, men ville egentlig gerne have store silkehøns også. Orpintonerne går frit i haven, og det er meningen, at silkerne skal gå med dem. Hvad tænker I om det?
kh Stedmor

Offline nygaard

• Passiv bruger
Sv: orpington og silker sammen
« Svar #1 Dato: 15 Marts , 2013, 19:46 »
Er der haner? Jeg har selv stor orpington og dv. silkehøns, og de går ikke sammen. Jeg har haner i begge racer. Det ville være synd, hvis orpehanen hoppede mine små silkedamer.
Jeg ved godt, at du skriver, at du er interesseret i store silker, men alligevel er der stor forskel på store orpingtoner og store silker :)
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 Marts , 2013, 13:14 »
Jeg har dværg orpingtons og dv. silker sammen i fred og fordragelighed - og de går også sammen med dværg welsumer, dværg wyandotter og dværg brahma.

Der har overhovedet ingen problemer været efter den indledende introduktion (hvor det var en dværg wyandotte, der fik tæsk - ikke silkerne). Men det skal også siges, at jeg ingen haner har overhovedet, og de går frit i hele haven, så de har masser af plads.
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Stedmor

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Marts , 2013, 20:05 »
Tak for jeres svar  /o. Jeg har under skarpt opsyn sat de to små silker og to unge orper sammen med mine store orpe-damer og orpe-hanen. Det er gået over al forventning. De kan alle gå i hele haven, og det tror jeg har været en stor fordel. Hanen har stampet og skrabet lidt i jorden overfor de nye, men hønsene har været lidt efter de nye. I går hvor vi hentede de nye gik de i hver sin del af haven, og i går aftes var der lidt tumult i hønsehuset inden alle havde fundet en soveplads. Dagen i dag er gået rigtig godt. De er alle stille og roligt kommet lidt tættere på hinanden, og kampen og en plads i den naturlige hakkeorden er i fuld gang. Det giver lidt uro og højtlydt skrappen, men jeg er overrasket over hvor hurtigt det går for dem med at "finde" hinanden. Her til aften gik alle bare ind og lagde sig, og da jeg kiggede ind lidt senere i hønsehuset var der fuldstændig ro og de sov alle sammen  :D ...og de der silker - de er sgu da noget af det mest bedårende, dem kan jeg ikke lige stå for.
kh Stedmor

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 17 Marts , 2013, 22:38 »
Hvis Orpingtonhanen har 3-5 høns i egen størrelse vil han formentlig end ikke kigge efter silkerne.

Inden jeg for ca 2 måneder siden fik hønsehuset næsten ryddet af mink/mår, havde jeg Orpington, Brahma og Maran gående sammen med lidt blandingshøns, samt 2 Araucana- og 2 silkehøns. Den eneste hane der 'kiggede' efter de noget mindre damer var Maranen.
Mvh
Erik Andersen