Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En del spørgsmål fra en nybegynder :)  (Læst 10567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: En del spørgsmål fra en nybegynder :)
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2013, 16:28 »
jeg skal være ærlig og sige at jeg kun har sat mig ind i min egen race. Jeg ved ikke med dværg welsumeren, men mon ikke de respektive special klubber kan gi dig svaret?? de fleste har nogle ret gode beskrivelser på deres hjemmesider
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 Marts , 2013, 16:38 »
Dværg Welsumer er vel nok det man vil kalde en middel-skruk/måske ikke skruk overhovedet.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Line86

• Bruger
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2013, 16:43 »
Dværg Welsumer er vel nok det man vil kalde en middel-skruk/måske ikke skruk overhovedet.
okay :) kan de spises? .. Kan man egentlig stoppe en høne i at være skruk når den først er blevet det?
Mvh Line

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 Marts , 2013, 16:44 »
Hvorfor skulle de ikke kunne spises?

Man kan godt stoppe dem, hvis man er 'hurtig'.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #19 Dato: 16 Marts , 2013, 16:49 »
Line, spørg til hvordan de skrukker, når du skal købe nogen, for selv inden for samme race kan der være temmelig stor forskel på afstaming/linier.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 Marts , 2013, 20:01 »
Hej
Har du overvejet dværg Lutte som er det man kalder en middel ruger og sjov at se på med deres korte ben,de er i famillie med Landhøns som er vores national høne,de lægger mange æg og ægene er af en rimelig størrelse så har vi sølvhalset Landhøns som er en mellemting i mellem dværg og store den har alle de egenskaber som Landhøns også har og fylder lidt mere i gryden,god fornøjelse med "jagten" på den for dig rigtige høne der er mange bud
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline katebrian

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 17 Marts , 2013, 12:43 »
Er der nogen der kan fortælle mig om det er lovpligtigt at anmelde høns i haven ? Jeg synes ikke jeg kan finde svar på det nogen steder.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 17 Marts , 2013, 16:13 »
Er der nogen der kan fortælle mig om det er lovpligtigt at anmelde høns i haven ? Jeg synes ikke jeg kan finde svar på det nogen steder.

Du skal ikke tilmelde dit hønsehold nogen steder, men kommunerne har hønseregulativer og disse kan være forskellige fra kommune til kommune - disse regulativer kan du se på din kommunes hjemmeside.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline katebrian

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 17 Marts , 2013, 21:34 »
Tusind tak for hjælpen. Hilsen Brian :)

Offline LSc

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 18 Marts , 2013, 08:55 »
Hej Line
Vi startede med at have høns sidste år og fik 4 Dværg Wyandotter - høner.
De er nogle fantastiske damer: tillidsfulde og kommer når man kalder, smukke, charmerende, gode æg-læggere, kan ikke flyve over hækken til naboen, robuste, temmelig kuldetolerante - tramper nu gerne rundt i sneen. Er bare super glad for dem :0)
0,4,3 Dværg Wyandotter
1,0 Golden Retriever
1,1 katte af ukendt oprindelse
1,0 Dværg kanin
1,1 børn
1,0 mand

Offline Line86

• Bruger
« Svar #25 Dato: 18 Marts , 2013, 09:20 »
Hej Line
Vi startede med at have høns sidste år og fik 4 Dværg Wyandotter - høner.
De er nogle fantastiske damer: tillidsfulde og kommer når man kalder, smukke, charmerende, gode æg-læggere, kan ikke flyve over hækken til naboen, robuste, temmelig kuldetolerante - tramper nu gerne rundt i sneen. Er bare super glad for dem :0)
og de skrukker ikke konstant? :)
Mvh Line

Offline LSc

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 18 Marts , 2013, 09:33 »
Der er ingen af dem der har været skruk endnu. Ved ikke om det kan have noget at gøre med at vi ingen hane har.
0,4,3 Dværg Wyandotter
1,0 Golden Retriever
1,0 Dværg kanin
1,1 børn
1,0 mand

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #27 Dato: 18 Marts , 2013, 12:40 »
Der er ingen af dem der har været skruk endnu. Ved ikke om det kan have noget at gøre med at vi ingen hane har.

Det har nok mere med deres afstamning og gøre end at i ingen hane har. Jeg har haft dværg wyandotter på matriklen, og de fløj faktisk rigtig godt og har skrukket  et par gange. Spørg hos avleren hvordan hans/hendes høns skrukker, for der kan være en stor forskel på afstamningerne indenfor de samme racer
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline LSc

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 18 Marts , 2013, 12:42 »
Tak for oplysningen :0)
0,4,3 Dværg Wyandotter
1,0 Golden Retriever
1,0 Dværg kanin
1,1 børn
1,0 mand

Offline Mette Juul

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 18 Marts , 2013, 15:26 »
Hej Line

Jeg kan godt forstå du hrt mange spørgsmål, sådan er det jo at være nybegynder. Men det er jo også enormt spændende.
Jeg tænkte på om ikke du kunne ha lyst til at besøge mig og se mine høns (orpington i stor og dværg udgave). Så kan du se mine to legehuse og hvordan jeg har indrettet dem. Jeg kan også svare på nogle af dine spørgsmål vil jeg tro.
Jeg bor tæt på Bjerringbro. Send mig en pm hvis det er noget du er interesseret i.

mvh Mette