Hej Line
1. Flere bruger den vist som begynder høne. Men andre dværge kan også bruges de fleste høns er rimelige nemme at have med at gøre. Det er kun str på dyrene der er forskellen. Men de ligger jo små æg og hvis man slagter kyllinger så er de jo ikke så store. Hvis man laver kyllinger kommer der jo haner som smager fantastisk med lidt rødvin

2. Mener man siger knap 1 æg om dagen. Vil skyde på 5 om ugen er dog ikke helt sikker men det passer nogenlunde på mine høns både store og små.
3 Ja det kan de. Det er dog nemmest hvis man får dem som kyllinger men så kommer der ikke æg de første mange måneder

4. Ja det kan man. Hun er ligeglad hvilke æg hun ruger ud bare der er æg.
5. str er ok til dværge jeg havde 3 dværge og 1 hane i den der er nr mindre. Det blæste dog væk i en storm så husk at sætte det fast i jorden. Købe hønsegården du linker til har jeg ikke set samlet men den jeg købte i nr mindre virkede ikke som super kvalitet. Jeg ville ikke igen købe sådan et hus men bygge noget selv i træ.
6. Jeg vil nok sige 6-8 hvis de kan komme lidt ud engang i mellem på græsplænen eller ligende. Det er dog meget forskellig fra person til person hvad man syntes der er plads til af høns.
7. Ved ikke om de nemt bliver skruk. Men det betyder at de ligger sig fast på rede og er klar til at ruge kyllinger ud. Hun vil i den periode ikke ligge æg så dem kan man ikke samle ind

Hun ligger på rede hele dagen og vil som oftest kun gå af rede 1 gang i døgnet for at spise drikke og ligge en ildelugtende klat.
8. Jeg foder med tilskudsfoder hvede byg og havre. Så får de majs korn når de skal hygge samt alle rester fra køkkenet. De skal også have skaller så de får kalk nok til æggeskallerne.
De fleste ting kan købes økologiske. Man kan også fodre med fuldfoder så de får alt de har behov for i samme sæk. Så skal man kun købe en ting til dem.
Hvad man syntes om og selv bruger er lidt forskelligt.
/Kenneth
Ps. Pas på med at købe høns i en lille hønsegård den bliver meget hurtig alt for lille når man bliver ramt af hønsefeberen.