Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En del spørgsmål fra en nybegynder :)  (Læst 10566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

• Bruger
En del spørgsmål fra en nybegynder :)
« Dato: 15 Marts , 2013, 13:53 »
Hej. Jeg er totalt nybegynder med hensyn til at holde høns. Jeg kunne godt tænke mig et par stykker i baghaven men har en del spørgsmål som jeg håber i kan svare på:)

Jeg har læst omkring racer på nettet og er kommet frem til at wyandotter skulle være en god begynderhøne. Jeg er nok mest til dværgudgaven. Jeg ønsker ikke en hane da jeg tror jeg ville få problemer med naboerne :P
1. Er dværgwyandotter gode nok æglæggere og begynderhøns og er der forskel på alm og dværg udgaven udover størrelsen?
2. Hvor tit ligger de æg?
3. Kan de blive tamme og tillidsfulde?
4. Er det rigtigt at hvis man ønsker kyllinger engang kan man få fat i nogle befrugtede æg og ligge ind under hønen?
5. Har tænkt på denne indhegning: http://www.sbhandel.dk/shop/hoensehus-med-hoensegaard-229p.html  er den god nok til formålet?
6. Hvor mange dværg wyandotter er optimalt i sådan en indhegning som den jeg linker til?
7. Blir de nemt skruk og hvad betyder det præcis? Kan man stadig tage æggene under sådan en høne?
8. Hvad skal jeg fodre med? Tænker at jeg gerne vil have gode æg og at hønsne får det bedst.. Gerne lidt økologisk hvis det er muligt...

Håber i kan hjælpe:) Hilsen Line
« Senest Redigeret: 15 Marts , 2013, 14:12 Fra Line86 »
Mvh Line

Offline Rudy

• Bruger
Sv: En del spørgsmål fra en nybegynder :)
« Svar #1 Dato: 15 Marts , 2013, 14:54 »
Hej Line

Velkommen på FjerkræForum. Huset du linker til ser bestemt både fint og repræsentabelt ud. Dog vil jeg mene, at du ikke skal holde for mange høns, idet gården er ret lille og huset endnu mindre, kan ikke se hvor stort huset er.