Hej
Nu er vi så småt klar til, at købe høns til vores hønsegård. Vi venter kun på bedre vejr, så det hele kan blive malet

Jeg har været igang med at undersøge, hvor i midt jylland (evt. nordjylland) man kan købe Isa brown høns / store kyllinger. Har fundet nogle små opdrætter, men det er allesammen fra deres egen avl. Dvs. det er anden generation af isa brown jeg ville få og det er jeg ikke interesseret i. Vil helst have første generation, da de skulle være bedre til, at lægge æg.
Nogen der kan anbefale et sted i midt-/ nord jylland, hvor man kan købe første generations isa brown???
Har set, at der er masser af opdrætter på fyn (og lidt på sjælland), men synes køreturen er lang for 5 høns

Kan huske da jeg var barn og mine forældre hentede nye isa brown, da gjorde de det omkring Hobro. Har spurgt dem, om de kunne huske adresse eller navnet, men det kan de ikke. Nogen der har én idé?
Hvis I ikke vil/ønsker svarer herover, så send blot en PM.
Hvis det ikke er lovligt, at reklamere for firmaer, så slet blot mit oplæg. Ønsker ikke at skabe konflikt, blot at finde de rigtige høns

Hilsen Charlotte