Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor gamle bliver jeres høns?  (Læst 1483 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mew.

• Passiv bruger
Hvor gamle bliver jeres høns?
« Dato: 13 Marts , 2013, 20:22 »
Jeg har nu haft mit hønsehus i tre år til sommer. Bestanden er jo vokset lidt hvert år, så tænker på at tynde lidt ud. Hvor gamle får jeres høns lov til at blive? Er det ikke efter 2 år at det går ned af bakke med æglægningen.... Eller er det anderledes med racehøns?

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Hvor gamle bliver jeres høns?
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2013, 21:04 »
Generelt går det vist jævnt ned ad bakke for alle høns. Har hørt om en tommelfingerregel der siger at æglægningen ligger på 80 % af det foregående års æglægning.

Men jeg har da også hørt om enkelte der stadig var gode efter 5-6 år. Man kan jo også beholde en høne der er god skruk eller god til at holde orden.

Hos mig er der nok ingen høner der skal regne med mere end 2 års æglægning. Der skal jo også være plads til lovende nye kyllinger.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline mew.

• Passiv bruger
Hvor gamle bliver jeres høns?
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2013, 22:13 »
. Tak for svar. Jeg må nok hellere tage mig sammen og tynde ud i flokken. Det er jo vigtigt de har plads nok. Man for jo bare et forhold til de dejlige damer
« Senest Redigeret: 14 Marts , 2013, 22:16 Fra mew. »

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Hvor gamle bliver jeres høns?
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2013, 22:33 »
Ja. Men min oplevelse er, at det bliver lettere og lettere at slagte. Især hvis der ikke går for længe imellem.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).