Berit, jeg kan kun sige at det Wanda foreslår VIRKER! Sidste sommer troede min Jensen at lille Sif på dengang 3½ måtte jages, og var der en voksen sammen med hende indgik den voksne også i gruppen "vildt, der må jages". Så jeg råbte ham meget højt ned i hovedet og jog ham rundt i haven med Siflingen på armen, indtil han løb ind under en busk! Nu ved Jensen at JEG er alfahanen. Han spidste ikke af hånden de næste par dage, hehe.
Jeg synes da, du skal gøre forsøget evt. et par gange, hvis han er lidt tungtopfattende, især når du siger han er en god hane for hønsene.
Jensen skulle lige have tjekket rangordenen da vi var i New Orleans i oktober og min søn sammen med Sif passede hus, høns og katte, men Thomas blev orienteret pr telefon, og så lærte Jensen en ny lektie om rangorden.
Og til jeg andre, der var heldigvis ikke nogen, der stod og lavede en lille fiks hjemmevideo dengang jeg jagtede Jensen højt råbende

Jeg tror at min Jensen tænder på at Sif er lille og som regel har meget farvestrålende tøj på.
Jeg skal da også ærligt indrømme, at jeg lige måtte overvinde mig selv lidt for at gøre det, tænk nu hvis han sprang op i hovedet på mig, når jeg stak det ned og råbte af ham? Og Jensen er trods alt kun en dværghane, men jeg tror man bliver nødt til at tage sig sammen og gøre det jo før jo bedre, med mindre det skal være hovedafbryderen.