Den høne jeg har set i dit drivhus ligner en hybrid? Jeg har en gang haft et stort hold hybrider (overtog dem sammen med min lille gård). De kom fra tætpakkede, mørklagte stalde, kun med rødt lys at navigere i. Dette gøres for at undgå kanabalisme. Så troede jeg at jeg skulle forkæle dem. Fik lavet overnet på mine kæmpe hønsegårde (påbudt den gang pga. fugleinfluenza), så de kunne komme ud. Fjernede pladerne fra vinduerne, så der kom lys i stalden. Satte grene med blade op. Gemte foder i den friske strøelse osv. Jeg fik pludselig meget travlt med at smøre med bentjære. Sad hver aften hylende på en spand og smurte høns ind. Her faldt jeg så over forum her, og spurgte om råd.
Jeg måtte til sidst kaste håndklædet i ringen. Slagtede alle sammen, og solgte alt inventar. Skulle aldrig mere have høns..........
Nu har jeg igen mange høns, men på hønsenes præmisser denne gang! Så nu nyder jeg idyllen, og arbejdet med dem er pludselig ikke "surt" længere!

Men som skrevet tidligere er du velkommen til, at ringe. Hellere få hjælp end helt at miste lysten til denne pragtfulde hobby!