Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kat og kyllinger  (Læst 1139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lille_smed

• Passiv bruger
  • ung mand søger oplysninger
kat og kyllinger
« Dato: 26 Februar , 2013, 15:12 »
for 14 dage siden fik vi 5 kyllinger .. søde de små..  har holde dem i drivhuset.. da der er lidt mere varme og sikkerhed for rovdyr.

hvornår kan jeg flytte den over til de andre .. vi har 5 katte .. tror godt de vil sætte tænderne i sådan en lille en.. ..

hvad med frost .. skal jeg vente en uge mere så de mere varme fri

skal siges har en hønsegård som er katte fri .. på 9 m2   men hvornår kan jeg sætte dem ud til de andre .. så mine katte ikke spiser dem
lille smed

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kat og kyllinger
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2013, 15:16 »
Hvor gamle er kyllingerne? De skal have varmelampe indtil de er godt befjerede med de temperaturer vi  har nu. Der er forskel på katte. Nogle ser kyllinger som godbidder på 2 ben og andre holder sig fra dem. Mine gamle katte gør aldrig høns og kyllinger noget. Er også selv noget spændt på hvad der sker med de to nye misser, for de har aldrig set helt små kyllinger før.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2013, 16:08 »
Går de ikke sammen med en høne?? Synes jeg læste noget om det i en anden tråd.
Hvis de gør burde du sagtens kunne flytte dem ind til de andre for så varmer morhøne dem..
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline lille_smed

• Passiv bruger
  • ung mand søger oplysninger
« Svar #3 Dato: 26 Februar , 2013, 17:29 »
jeg er ved at bygge kylling hus nu .. så de kan komme over en en større gård at gå i ..sammen med hønemor dog uden de andre høns.. .. da jeg stadig frygter mine små røv dyr..

da mine andre høns næsten går frit i haven .. så kan hun nok ikke helt beskytte de små kyllinger der ude
lille smed

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Februar , 2013, 18:11 »
Hvis det udelukkende er pga kattene så kommer du til at vente et stykke tid. Har hørt at katte uden problemer kan tage 12 uger gamle orpington kyllinger.. Her gik vores huskatte sammen med vores kyllinger fra start af sidste år. Så det er meget individuelt fra kat til kat.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 26 Februar , 2013, 18:14 »
og igen kommer det helt an på skrukken de går med. Nogen skrukker kan godt holde en kat væk og andre ikke.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Februar , 2013, 20:13 »
Vi har også en kat der dersværre snupper kyllinger, når den kan kome afsted med det. Allerede i en alder af 2 uger kan kyllingerne sagtens være 10 meter væk fra hønen og så kan hønen altså ikke stille noget op mod en kat der har ligget på lur de sidste 10 min.

Vores (møg-)kat har før taget kyllinger på 10 uger så de skal nå en vis alder før de er fredet fra katte.
Men som der også bliver nævnt så findes der også katte der aldrig kunne drømme om at tage en kylling. Så det kommer lidt an på dine katte...

Danny
Himlen bør altid være blå!