Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hemexcide er nu billigere end Tør Øko Sug  (Læst 2832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: Hemexcide er nu billigere end Tør Øko Sug
« Svar #15 Dato: 27 Februar , 2013, 08:22 »
Nu kender jeg ikke de to produkter men vil lige høre om det er det samme som staldren fra miljøfoder. Det bliver lavet af jonenku så vidt jeg husker.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Februar , 2013, 09:46 »
Staldren lyder mere som Stalosan ud fra beskrivelsen af produktet, og det er noget helt andet end Hemexide eller TØS.
« Senest Redigeret: 27 Februar , 2013, 09:48 Fra JNTS »
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 27 Februar , 2013, 09:51 »
Sidder lige og læser lidt om det nu og kan godt se at der er forskel på de forskellige produkter..  Tror lige der skal læses lidt ekstra inden jeg begynder at smide om mig med staldren..
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 27 Februar , 2013, 12:14 »
Jeg har hidtil brugt(bruger) staldren i hønsehuset, indtil jeg læste om TØS og hemexcide i en tråd herinde.
Men er faktisk lige fornylig blevet opmærksom på at der nu også er stor forskel på den nye stalosan F og så staldren (der er et kopiprodukt af den gamle stalosan A)

Tror såmænd at staldren/stalosan også indeholder kiselgur eller noget lign., men det er i hvert fald ikke rent kiselgur (for det er jo lyserødt og dufter af rengøring)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #19 Dato: 27 Februar , 2013, 21:40 »
@erik det er jo det jeg lige har gjort ... (til løsning altså)

Det giver næppe rabat at skrive til dem at erik fra fjerkræforum siger de tager for meget i fragt.

Her svaret fra Nordic Stald Kemi:

''Hej Erik
Prisen for 1x28kg Øko-sug pulver er kr. 176,- + kr. 100 i fragt begge steder.
Hvis i køber 1 palle sammen 36x28kg er prisen kr. 5058,80 ( 140,55 pr. sæk) ingen fragt.
Prisen er uden moms

Med venlig hilsen | Best regards | Mit freundlichen Grüßen

Inga Mosegaard Rasmussen
Nordic Stald Kemi A/S * Industriparken 15 * Skodborg * 6630 Rødding''

Undervurder ikke Erik fra Fjerkræforum.  ;D ;D ;D

Og det er dit privilegium at blive muggen. Det hverken kan eller vil jeg tage fra dig.  ;)

For at få fakta/tal helt på plads er Hemexcide faktisk 32 øre/kg billigere nu end TØS, hvis ovennævnte fra Nordic, skal forstås sådan at der også skal regnes moms på fragten. Det er lidt uklart af svaret. Er fragten inkl moms, er TØS til gengæld marginalt billigere end Hemexcide ved køb af en enkelt sæk.

@Charlotte
Du må ikke betragte dette som et angreb på dig personligt. Sådan er det absolut ikke ment. Jeg havde blot svært ved at tro på at Nordic Stald Kemi skulle have valgt at 'prise' sig ud af et marked. Hvem der end, hos NSK, har givet dig den høje pris burde jo have et los bagi og besked om at mande sig lidt op fremover.   
Mvh
Erik Andersen

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 28 Februar , 2013, 06:50 »

I prisen er fragten + moms, så hvis der er nogen retfærdighed til så gælder det forhåbentlig også din pris ;)

Jeg synes faktisk stadig der er lidt infomercial værdi i denne her tråd - jeg troede som udgangspunkt at jeg kunne spare en del ved at købe TØS, det var helt forkert og nu ved vi så yderligere at hvis man hedder erik får man 100 kroners rabat på sin fragt :D

TØS: 13,21 kr/kg (Eriks pris) (370 kr divideret med 28 kg)
hemexcide 12 kr/kg (300 kr divideret med 25 kg)
(Erik hvordan får du lige 32 øre??)

Jeg vil trøste mig med at sækken i stalden trods alt er billigst, også selv om jeg hedder charlotte  ... ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 28 Februar , 2013, 21:40 »
Nu forstår jeg bedre du opponerede mod mine tidligere indlæg.  ;) Det havde jeg også selv gjort hvis jeg var i dit sted.  :)

Det ser meget ud som at fragten jeg fik oplyst også er før moms, så du har trods alt ret i dit statement i trådens navn. Hemexcide er nu billigere end TØS, omend marginalt. Men det tæller jo alt sammen.

Forskellen i vore beregninger er at du har fået et eller andet lagt oveni 'min' pris som jeg ikke lige kan gennemskue hvad er.

Mit regnestykke for TØS ser sådan ud:

TØS            kr 176
fragt           kr 100
-------------------
Moms          kr  69
Total           kr 345

Hvilket giver kr 12,32/kg ved 28 kg.

« Senest Redigeret: 28 Februar , 2013, 21:45 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #22 Dato: 02 Marts , 2013, 22:24 »
Da vi lavede samkøb af TØS kom der også palleprisen(engangspalle) og emballage pris på, mener det blev ca 200 ekstra.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises